۰ نفر

یک مقام مسئول:

مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸
کد خبر: 475538
مراقب پیامک جعلی عدم استفاده از ماسک باشید

رئیس پلیس فتای استان اردبیل ارسال پیامک به مالکین وسایط نقلیه مبنی بر تخلف عدم استفاده از ماسک را یکی از ترفندهای جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علی قهرمان طالع اعلام کرد: در شرایط کنونی ارسال پیامک به مالکین وسایط نقلیه مبنی بر تخلف عدم استفاده از ماسک یکی از ترفندهای جدیدی است که مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند.

وی گفت: نظر به تصمیم دولت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای اجباری شدن استفاده از ماسک و تعیین جریمه برای رانندگان بدون ماسک، این فرصت برای مجرمان سایبری فراهم‌ شده تا از شهروندان کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل ادامه داد: مجرمان سایبری به‌ صورت تصادفی اقدام به ارسال پیام کوتاه و تماس تلفنی با افراد کرده و از آنها درخواست می‌کنند تا برای پرداخت جریمه نزدن ماسک و یا ثبت هرگونه اعتراض خود به لینک‌های ارسالی مراجعه و نسبت به پرداخت جریمه و یا ثبت اعتراض اقدام کنند.

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: این مجرمان پس از هدایت کاربران به سایت مورد نظر خود پس از اخذ اطلاعات خواسته ‌شده و به بهانه پرداخت جریمه و یا دریافت هزینه برای ثبت اعتراض، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می‌کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: برای انجام هرگونه عملیات در خصوص پرداخت یا اعتراض به جریمه نزدن ماسک، فقط از طریق اپلیکیشن‌های رسمی و شماره ‌حساب اعلامی از طرف وزارت بهداشت اقدام کرده و به‌ هیچ‌وجه به تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی خودپاسخ ندهند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده سایت و یا اپلیکیشن‌های مشکوک سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.