۰ نفر

وزیر دفاع ایران؛

به هر تهدیدی از سوی تل آویو در منطقه خلیج فارس واکنش نشان می‌دهیم

۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸
کد خبر: 475296
به هر تهدیدی از سوی تل آویو در منطقه خلیج فارس واکنش نشان می‌دهیم

وزیر دفاع ایران با تاکید بر اینکه لغو تحریم های تسلیحاتی این کشور فرصتی برای صادر کردن سلاح های تولیدی به کشورهای جهان است به تل آویو نسبت به تهدید کردن امنیت منطقه خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در گفتگو با شبکه الجزیره به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت. وی در خصوص پایان یافتن تحریم تسلیحاتی کشورمان گفت: پایان یافتن این تحریم‌ها فرصتی به وجود آورده تا ما بتوانیم سلاح‌های مورد نیاز خود را وارد کرده و سلاح‌های تولیدی خود را به دیگر کشورها صادر کنیم.

وی در خصوص توافقات نظامی با دیگر کشورها بیان کرد: ما برای مرحله بعد از پایان این تحریم‌های تسلیحاتی توافقات نظامی با روسیه و چین داریم. ما توافقات مهمی با روسیه با هدف توسعه سیستم‌های ویژه در زمینه سلاح‌های هوایی داریم.

امیر حاتمی در ادامه افزود: ما به شدت تاکید داریم که یک مسابقه تسلیحاتی به راه نیافتد چرا که در این صورت منطقه به یک بشکه باروت تبدیل می‌شود. ما آماده ایم تا معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای تقویت ثبات در منطقه امضا کنیم.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد: ما هشدارهای رسمی مشخصی به آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی کشورمان دادیم.

وی همچنین بیان کرد: ما از ترکیه به عنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست انتظار داریم که به حل بحران قره باغ به صورت دیپلماتیک کمک کند.

امیر حاتمی در خصوص روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تهدید مستقیمی علیه امنیت منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود. هر گونه تهدید اسرائیلی که از منطقه خلیج فارس برآید با واکنش مشخص و مستقیم رو به رو خواهد شد.

وی در خصوص مذاکره با آمریکا بیان کرد: ما در خصوص سیستم‌های موشکی خود با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و هیچ کسی حق ندارد این را از ما بخواهد.