۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

تاسیس روزانه ۴۰کلاس درس در کشور

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۳
کد خبر: 472069
تاسیس روزانه ۴۰کلاس درس در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این دولت هر روز ۲۹کلاس درس و در مناطق روستایی ۱۱کلاس درس تاسیس شده است، گفت: حدود۲۰ هزار مدرسه داریم که زیر ۲۰دانش‌آموز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی عصر امروز در حاشیه افتتاح مدرسه جواران رابر اظهار داشت: حدود ۹۱۳ پروژه داشتیم که با حدود 2 هزار و ۹۰۰ کلاس درس در مناطق روستایی همزمان افتتاح شد و تلاش می‌شود با توسعه فرصت‌های آموزشی در سطح روستاها و دسترسی دانش‌آموزان روستایی به فضای آموزشی مناسب امکان پرورش استعدادهای آنها و رشد خلاقیت‌های آنها میسر شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه چتر آموزش در ایران بخصوص در مناطق روستایی گسترده و پهناور است، عنوان کرد: ما حدود۲۰ هزار مدرسه داریم که زیر۲۰ دانش‌آموز دارد و این نشان‌دهنده این است که هر جایی که دانش‌آموز است تلاش می‌کنیم حضور پیدا کنیم و آموزش ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در این دولت هر روز ۲۹ کلاس درس و در مناطق روستایی ۱۱ کلاس درس تاسیس شده است، افزود: سعی کردیم با جدیت و پرتلاش فرصت‌های آموزشی را به نحو مناسبی در سطح جامعه توزیع کنیم.

حاجی‌میرزایی در خصوص آموزش از طریق فضاهای مجازی و عدم زیرساخت‌های لازم در بیشتر مناطق گفت: کسانی‌ که دسترسی به اینترنت ندارند از طریق تلویزیون یا با حضور در کلاس‌های درس که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود آموزش خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ترجیح ما بر آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: کلاس‌های حضوری قابل مقایسه با غیرحضوری نیست مگر اینکه مجبور باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درصورت نبود اینترنت آموزش برای تمام پایه‌های تحصیلی از طریق تلویزیون فراهم شده است، خاطرنشان کرد: مسئولیت اینترنت به عهده وزارت ارتباطات است و این وزارتخانه تلاش دارد سطح دسترسی را افزایش دهد.