۰ نفر

امروز آخرین مهلت ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها

۷ مهر ۱۳۹۹، ۹:۰۰
کد خبر: 470230
امروز آخرین مهلت ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۱۷۲ هزار داوطلب در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام در این رشته‌ها امروز دوشنبه هفتم مهر پایان می‌پذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه زرین آمیزیضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) منحصرا به صورت اینترنتی از روز یکشنبه پنج ذ مرداد ماه سال جاری آغاز شده و امروز دوشنبه هفتم مهر  ماه پایان می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۲ هزار نفر برای رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کرده اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته محل های بدون آزمون در دانشگاه ها هستند، نیازی به شرکت در آزمون سراسری ۹۹ ندارند می‌توانند نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دوره‌های مذکور را که از روز چهارشنبه اول مرداد ماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته را مطالعه کنند. 

زرین افزود: بر این اساس همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

به گفته وی، داوطلبان در نظر داشته باشند، طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نسخه های قبلی دفترچه راهنمای ثبت‌نام که در تاریخ‌های هشتم بهمن ۹۸ و ۱۸ فروردین ۹۹ در سایت این سازمان قرار گرفته است، غیر قابل استفاده بوده و از درجه اعتبار ساقط  است.