۰ نفر

مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل ۷.۵میلیون دانش‌آموز دختر

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۳
کد خبر: 467591
تحصیل ۷.۵میلیون دانش‌آموز دختر

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان، از تحصیل بیش از 7.5میلیون دانش‌آموز دختر در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرحناز مینایی‌پور در جلسه مشترک مدیران‌کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با ارائه گزارشی، اظهار کرد: میزان حضور زنان در آموزش و پرورش بسیار زیاد است  به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی از تحصیل از بیش از  ۷ و نیم میلیون دانش آموز دختر در مدارس خبر داد و عنوان کرد: چهار شاخص آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از برنامه‌های اصلی فعالیت‌های ما برای دختران است.

مینایی پور تصریح کرد: از ماه آینده در استان‌ها ۳۰ مدرسه را انتخاب و مهارت‌های اجتماعی را به دختران آموزش می‌دهیم؛ طرح  افزایش پوشش تحصیلی دختران نیز در دستور کار است و این طرح  به ویژه در ۵ استان محروم کشور بیش از پیش مورد تأکید و پیگیری قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان ادامه داد: اجرای طرح مشترک آموزش گفت‌وگو به دختران با مشارکت معاونت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش در دستور کار ما برای مدارس است.

وی بر اجرای طرح گفت‌وگو بین اعضای خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: طرح آموزش کودک یاری برای دختران از جمله طرح‌های امور زنان در آموزش و پرورش است. همچنین برگزاری جشنواره دختران امروز با موضوع گذر از کرونا از جمله برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین، آموزش حقوق شهروندی  به دختران را در دستور کار قرار دادیم؛ سال گذشته ۳ هزار نفر از دانش آموزان دختر سراسر کشور در آموزش‌های اقتصادی مشارکت داشتند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از تهیه بسته‌های بهداشتی برای مناطق محروم در دوره کرونایی خبرداد و افزود: در حاشیه جلسه مشترک امروز از کتاب مشارکت های اجتماعی دختران با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و وزیر آموزش و پرورش رونمایی می شود.