۰ نفر

این کالاها را از داروخانه نخرید!

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 466668
این کالاها را از داروخانه نخرید!

این روزها داروخانه‌ها در کنار دارو انواع محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر را هم برای فروش عرضه می‌کنند و ممکن است وقتی برای خرید دارو به داروخانه می‌روید وسوسه شوید چیزهای بیشتری بخرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اعتماد به حضور دکتر داروساز در داروخانه‌ها باعث می‌شود مردم کالاهایی را که می‌توانند از فروشگاه‌های بهداشتی یا حتی سوپرمارکت‌ها بخرند از داروخانه خریداری کنند، اما این کار اغلب به‌صرفه نیست. چه چیزهایی را از داروخانه نباید خرید:

  پوشک بچه؛ پوشک یکی از مهم‌ترین خریدهای خانواده‌هایی است که بچه زیر ۳ سال دارند. معمولا ترجیح بر این است که این محصول در بهترین کیفیت تهیه شود اما با توجه به گرانی برندهای باکیفیت پوشک در سال‌های اخیر قیمت آن هم برای خانواده‌ها بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده بهتر است پوشک کودکتان را از هر جایی بخرید جز داروخانه‌ها.

   دستمال کاغذی توالت؛ فروشگاه‌های محصولات بهداشتی و شوینده معمولا به‌دلیل خرید عمده‌ای که در زمینه محصولات شوینده و سلولزی انجام می‌دهند، می‌توانند این کالاها را با تخفیف به شما عرضه کنند. در نتیجه خرید این محصولات از این فروشگاه‌ها به‌صرفه‌تر از داروخانه‌هاست.

  وسایل طبی؛ انواع وسایل‌ طبی مانند صندلی‌ها و انواع بالش را می‌توانید از مغازه‌های وسایل طبی، به‌خصوص در بورس‌های این محصولات با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. یکی از جاهایی که شاید برای همه ما برای این موارد شناخته شده باشد سه‌راه جمهوری است. بهتر است قبل از خریدن لوازم طبی از داروخانه‌ها سری به آنجا بزنید.

  قرص‌های ویتامین و مکمل؛ البته اگر آزمایش‌ها نشان داده که کمبودی در بدن شما وجود دارد و پزشکتان بر این اساس مصرف مکمل را برای شما تجویز کرده، تنها جایی که باید آن را تهیه کنید داروخانه است اما در غیراین‌صورت سعی کنید مواد غذایی مورد نیاز بدنتان را با خوراکی‌ها به‌ویژه میوه‌ها تامین کنید.

   لوازم آرایشی؛ لوازم‌ آرایشی را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های مخصوص آن بخرید. بیشتر ما به این خاطر از داروخانه‌ها لوازم آرایشی می‌خریم چون که اطمینان بیشتری از اصل‌بودن محصول و نگذشتن تاریخ انقضای آن داریم؛ اما این تفکر، اصلا درست نیست. اجناسی را که از داروخانه تهیه می‌کنید هم باید چک کنید. کمااینکه شاید گاهی اوقات چند برابر قیمت واقعی پرداخت کنید ولی دست آخر همان کالایی را می‌خرید که می‌توانستید از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی ارزان‌تر بخرید.