۰ نفر

استاندار خوزستان خبر داد:

روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خوزستان

۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبر: 466466
روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان با تأکید بر اجباری نبودن حضور دانش آموزان در مدارس، گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به مسائل خود مراقبتی، شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا به آمار رو به افزایش مبتلایان بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا و مسائل خود مراقبتی، شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته از مراجعه‌کنندگان، ۷.۵ درصد از آنها به مسافرت رفته بودند و بیش از ۲۰ درصد هم در انواع تجمع‌ها شرکت داشتند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این شرایط همچون زنگ خطری برای ما است تا با دیگر به بررسی و کنترل وضعیت فعلی بپردازیم و از مردم درخواست می‌شود از شرکت در هر گونه تجمعی خودداری کنند و در صورت شرکت در تجمع‌ها به طور حتم استفاده از ماسک و لوازم خود مراقبتی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

شریعتی به سپری کردن دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: باید عزاداری‌ها و روضه‌خوانی‌های خانگی مدیریت و کنترل شود و در صورت نبود مراقبت و رعایت مسائل بهداشتی، به نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی دستور داده شد تا از برگزاری این مراسم جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود تعداد موکب‌ها بسیار زیاد است که باید بیشتر این مواکب که موارد بهداشتی را با سرو چای و قهوه زیر پا گذاشتند، جمع آوری شده و یا تذکرهای لازم به آنها داده شود.

نماینده عالی دولت در استان به اجباری نبودن حضور دانش آموزان در فضای مدارس تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید به عنوان متولی اصلی در امور آموزشی اهتمام بیشتری را در این زمینه داشته باشد و با توجه به گزارش‌های ارائه شده در رابطه با استفاده ماسک و وسایل خود مراقبتی در بین مدارس استان، این میزان در مقایسه با آمار ۸۵ درصدی مدارس سایر استان‌های کشور، بین ۵۵ الی ۶۰ درصد است که به همین دلیل دستورها و تذکرهای لازم برای رعایت بیشتر به آموزش و پرورش داده شده و هفته آینده نیز به بررسی مجدد نتایج خواهیم پرداخت.

استاندار خوزستان بر اهمیت آموزش غیرحضوری همچون آموزش حضوری در مدارس تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها برای تحصیل غیرحضوری فرزندان خود در صورت دسترسی به فضای کافی برای آموزش، باید شرایطی سالم، آرام و مختص آموزش را همچون کلاس درس به دور از هر گونه حواس پرتی اعم از وسایل بازی و تلویزیون فراهم کنند تا فرزندان آنها بتوانند به صورت جدی به تحصیل بپردازند و از سایر دانش آموزان عقب نمانند.

شریعتی با مخاطب قرار دادن معلمان، به اهمیت آنها در میزان کیفیت فضای آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: معلمان نیز باید همچون کادر درمان با جدیت فراوان در کلاس‌ها با مطالعه بیشتر و آگاه‌تر به فضای جدید تحصیلی حاضر شده و تدریس خود را انجام دهند تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: تلاش بر این هست تا فرمانداران هر شهرستان برای بررسی شرایط به صورت سرزده در مدارس و کلاس‌ها حضور پیدا کرده و تجمع‌ها را مدیریت کنند.