۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

فوت ۱۱۵نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ساعت گذشته

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 466141
فوت ۱۱۵نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۹۷هزار و ۸۰۱نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۵نفر در ۲۴ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲هزار و ۹۱۳نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۷ هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۴۲ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۵۰۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. تصریح کرد: استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: باید یادی کنیم از شهدای مدافع سلامت کشورمان، عزیزانی که مجاهدانه و تا آخرین نفس در جبهه نبرد بی امان با ویروس کرونا ایستادند و جنگیدند و به مقام والای شهادت نائل شدند. مطمئناً این دوران سپری خواهد شد، اما حافظه تاریخی ملت ایران رشادت‌ها و ایثارگری‌های این مجاهدان صیانت از سلامت خود را فراموش نخواهد کرد و فداکاری‌های این عزیزان در تاریخ این کشور همچون مشعل‌هایی فروزان خواهد درخشید.

لاری یادآورشد: مطمئنا بهترین راه قدردانی مردم ایران از شهدای مدافع سلامت و تلاش‌های آنها، رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک است.