۰ نفر

۶نکته قدیمی برای یافتن شغل مناسب که هنوز هم معجزه می‌کند

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 465989
۶نکته قدیمی برای یافتن شغل مناسب که هنوز هم معجزه می‌کند

اینترنت فرایند جست‌وجوی شغلی را تغییر و گسترش داده است؛ اما دستورالعمل‌های اساسی برای جست‌وجوی کار، کاملا یکسان هستند. در این خصوص، کاربوم (karboom.io) ۶ نکته قدیمی ولی هنوز کارآمد و مؤثر را در این مورد برای شما تشریح می‌کند.

۱. اگر نمیدانید به دنبال چه چیزی هستید، نمیتوانید چیزی پیدا کنید. بنابراین قبل از شروع هرگونه جست‌وجو، نیاز به ایده روشنی دارید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، کجا می‌خواهید این کار را انجام دهید و برای چه کسی می خواهید این کار را انجام دهید. این کار به تحقیق لازم، جست‌وجوی مناسب و شاید کمک فردی متخصص یا مربی شغلی نیاز داشته باشد؛ اما اینکه بتوانید هدف مشخصی برای جست‌جوی شغلی‌تان درنظر بگیرید، در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین فرصت های شغلی در تهران کلیک کنید

۲. جستوجوی خود را تنها آنلاین نکنید. اگرچه در جست‌وجوی اینترنتی، احساس می‌کنید کار مفیدی انجام می‌دهید؛ این کار از نظر زمان و انرژی به‌ندرت مقرون به صرفه است. هدف خود را با گذراندن بیشتر روز خود در دنیای واقعی، ملموس‌تر کنید. بله، این کار به معنای شبکه‌سازی و شاید حتی ایجاد تماس‌های تلفنی بیشتر است.

۳. رزومه خود را متناسب با هر موقعیتی که درخواست میدهید، تنظیم کنید. خوشبختانه، این کار بسیار آسان است؛ کلمات و عبارات موجود در آگهی استخدامی را که دنبال می‌کنید، مطالعه کنید و آنها را در شرح حال خود تکرار کنید. هنگام نوشتن لیست دستاوردهای خود، موارد مرتبط با شغلی را که می‌خواهید، در نظر بگیرید.

7

۴. با جستوجوی شغل، مانند شغل رفتار کنید. بیایید با حقیقت روبه‌رو شویم؛ جست‌وجوی شغل و یافتن آن دشوار است، اغلب اوقات دشوارتر از شغل واقعی و تمام وقت است. بنابراین شما باید از تمام مهارت‌هایتان استفاده کنید. اهداف روزانه را تعیین کنید. برنامه منظمی داشته باشید. راه‌هایی برای مثبت‌اندیشی و انگیزه‌داشتن پیدا کنید. می‌توانید به گروه پشتیبانی از جست‌وجوی شغلی نیز بپیوندید.

۵. در مورد تاریخچه، محصولات، خدمات و مأموریت هر شرکتی که درخواست میکنید، اطلاعات کسب کنید. افرادی را که با آنها صحبت خواهید کرد، در گوگل (Google) یا لینکدین (LinkedIn) جست‌وجو کنید؛ شاید سرگرمی یا پیش‌زمینه مشترکی داشته باشید. از قبل آمادگی داشته باشید، بررسی کنید که چه سؤالاتی ممکان است از شما پرسیده شود و پاسخ‌دادن به آنها را تمرین کنید، به‌ویژه پاسخ‌گویی به سؤالات چالش‌برانگیز را تمرین کنید. نکته مثبت: برخی از مصاحبه‌کنندگان از متقاضیان می‌پرسند که برای آمادگی چه کاری انجام داده‌اند. با جواب خود آماده این سؤال نیز باشید.

اینترنت

۶. سرانجام، نکتهای قدیمی اما مفید؛ بعد از مصاحبه، یادداشتهای تشکرآمیز بنویسید. انجام این کار بسیار آسان است و خیلی تعجب‌آور است که بسیاری از مردم زحمت این کار را نمی‌کشند. یکی از بهترین راه‌های شاخص‌بودن در جمع، پیگیری از شخص مصاحبه‌کننده پس از مصاحبه است؛ یعنی گفت‌وگو دوباره، درباره نکات اضافی برای مراجعه به مورد خاصی که در مورد آن بحث کردید.