۰ نفر

سینما در پاییز جان میگیرد؟

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبر: 465839
سینما در پاییز جان میگیرد؟

شهریور، ماه سینما است. یا شاید بهتر است بگوییم تا پیش از کرونا شهریور و به دنبالش پاییز، فرصت خوبی برای فروش فیلم‌ها به حساب می‌آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ خانواده‌ها در آخرین ماه تعطیلات تابستانی معمولا وقت بیشتری برای تفریحات کوچک شهری اختصاص می‌دادند و خنک شدن هوا در شب‌ها نیز بسیاری را برمی‌انگیزاند تا ساعاتی را در خارج از خانه و عمدتا در مراکز تفریحی از جمله سینماها بگذرانند.

پیش از اینها بازگشت بسیاری از دانشجویان که مخاطبان پر و پاقرص سینماها هستند به دانشگاه‌ها فرصت خوبی را برای اکران فیلم‌ها در اواخر تابستان و همچنین پاییز رقم می‌زد. افزون بر این مناسبت روز ملی سینما در ۲۱ شهریور ماه و طرح‌های نیم‌بها شدن بلیت نیز شمار تماشاگران فیلم را بیشتر می‌کرد. اما امسال قصه متفاوت است. کرونا از یکسو و شرایط دشوار اقتصادی کشور از سوی دیگر، دخل سینماها را نشانه رفته است. با این وجود همچنان برخی از صاحبان فیلم‌ها امید دارند تا از بازار کج‌دارومریز سینما سهمی ببرند و فیلمشان را بفروشند. باید منتظر ماند و دید که آیا سرمای هوا و نگرانی مردم از ابتلا به بیماری‌های خطرناک ویروسی یعنی آنفلوآنزا و کرونا رمقی برای بازار می‌گذارد یا خیر؟ به هر روی دو فیلم سینمایی جدید یعنی «کاکا» و «بی‌حسی موضعی» از امروز روی پرده سینماها می‌روند و سه فیلم «روزهای نارنجی»، «آقای سانسور» و «آبادان یازده ۶۰» نیز هفته آینده ۲۶ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس اکران خود را آغاز می‌کنند. در این گزارش مروری کوتاه بر این فیلم‌ها خواهیم داشت.

  کاکا

از روز چهارشنبه ۱۹ شهریور فیلم سینمایی «کاکا» به کارگردانی علی سرآهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سماواتی به روی پرده می‌رود. «کاکا» داستان زندگی اسحاق (۵۵ ساله) است که برای کار به عسلویه سفر کرده، با مهتاب آشنا شده و او را به عقد خود در‌می‌آورد؛ اما حال دختر مهتاب در عسلویه بد شده و آنها برای مداوا به تهران می‌آیند... در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسین محجوب، رویا افشار، میلاد کی‌‌مرام، شیفته خرم‌دری، مهران احمدی و یکتا ناصر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  بی‌حسی موضعی

حسین مهکام دو سال پیش این فیلم را کارگردانی کرد و حبیب رضایی به‌عنوان اولین کار تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، قصه‌اش در یک شب تا صبح می‌گذرد. پارسا پیروزفر، سهیل مستجابیان، باران کوثری، حسن معجونی و حبیب رضایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. پارسا پیروزفر پس از سال‌ها دوری از پرده سینما با این فیلم بار دیگر روی پرده نقره‌ای حضور می‌یابد.

اما دو فیلم «روزهای نارنجی» و «آقای سانسور» از جمله فیلم‌هایی هستند که طبق اعلام مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش از روز چهارشنبه ۲۶ شهریور روی پرده می‌روند.

  روزهای نارنجی

ساخته آرش لاهوتی در جشنواره‌های داخلی و خارجی بسیاری شرکت و جوایزی را از آن خود کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم‌خان تولید شده و داستان زندگی پر فراز و نشیب «آبان» زنی میانسال است، که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ‌های مرکبات شمال کشور است. هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، صدف عسگری، رویا حسینی، لی‌لی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

  آقای سانسور

علی جبارزاده کارگردانی فیلم را برعهده دارد و غلامرضا گمرکی نیز تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است. محمدرضا فروتن، بهرام افشاری، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، امید روحانی، محمود پاک‌نیت، علی مثنوی، گیتی قاسمی، امیر کربلایی‌زاده، صحرا اسدالهی، شاهین باباپور، علی ضیایی، سارا احمدی، حسن نوری، امیراشکان مثنوی و علی برقی همراه با هنرمند خردسال آریانا مثنوی، بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «آقای سانسور» فیلمی اجتماعی با رگه‌هایی کمدی است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تا حالا شده زندگی اطرافیانت رو بدون سانسور ببینی!؟ علی جبارزاده فیلم‌نامه این فیلم را براساس فیلم‌نامه «پرده‌پوشی» به نویسندگی مهدی علی‌میرزایی به نگارش درآورده است.

  آبادان یازده ۶۰

این فیلم به کارگردانی مهرداد خوشبخت در ژانر دفاع مقدس و توسط سازمان اوج ساخته شده است. قصه فیلم درباره رادیو آبادان است که در زمان جنگ و روزهای ابتدایی حمله عراق به ایران و ازخودگذشتگی که مردم آبادان داشتند، نقش جدی و موثری داشته است. در این فیلم علیرضا کمالی، نادر سلیمانی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، رضا مسعودی و یاسین مسعودی به ایفای نقش پرداخته‌اند. «آبادان یازده ۶۰» اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق می‌پردازد و قرار است به مناسبت هفته دفاع‌مقدس به روی پرده سینماها برود.

Untitled-1