۰ نفر

استاندار خوزستان؛

خوزستان اصراری بر آموزش حضوری مدارس ندارد

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
کد خبر: 465353
خوزستان اصراری بر آموزش حضوری مدارس ندارد

استاندار خوزستان گفت: هیچ اصرار و اجباری بر آموزش حضوری مدارس نداریم و تنها موظف به فراهم کردن زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی هستیم؛ برخی خانواده‌ها نگران هستند که در این راستا، زمینه آموزش مجازی را نیز فراهم می‌کنیم.

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس باید به عنوان یک پروژه مهم و فوری در دستور کار قرار گرفته شود. اگر در حال حاضر موارد ابتلا به بیماری کرونا افزایش یافته به علت بازگشایی مدارس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، استاندار خوزستان با اشاره به روند صعودی بیماری با شیب کم در استان خوزستان بیان کرد: باید در زمینه نزولی شدن شیب بیماری کمک کنیم. باید مدارس رصد شوند و در صورت نیاز، مداخله جدی شود. اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری موثری با آموزش و پرورش نداشته باشند، ممکن است دچار بحران شویم و تبعات آن گریبان‌گیر کل جامعه خواهد شد.

شریعتی با تاکید بر لزوم حساسیت خانواده‌ها در زمینه آموزش دانش‌آموزان و همچنین مراقبت از خود تصریح کرد: اصراری بر قانع کردن خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم اما باید شرایط لازم برای آموزش حضوری دانش‌آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: با این وجود اگر خانواده‌ای نگرانی دارد و ترجیح می‌دهد فرزندشان از طریق آموزش مجازی و تلویزیونی بهره ببرد، نباید بر آموزش حضوری دانش‌آموزان اصرار کنیم.

استاندار خوزستان افزود: جامعه ملتهب است و دغدغه دارد و مسئولان نباید جامعه را با تنش مواجه کنند. همه باید تلاش کنیم این نگرانی‌ها را به حداقل برسانیم. در صورت اتخاذ تصمیمات کارشناسی، همه حتی در صورت مخالفت شخصی باید همراهی و هم‌صدایی کنیم.

شریعتی گفت: در نشست‌های کارشناسی، همه نظرات موافق و مخالف مطرح می‌شود اما زمانی که به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم نباید اظهارنظرهای دیگری ارائه بدهیم و جامعه را ملتهب کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه عنوان کرد: در برگزاری انتخابات باید اصول بهداشتی مخصوصا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و از تجمع خودداری شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: با توجه به بارش‌های پاییزی و شیوع آنفلوآنزا، احتمال اوج‌گیری بیماری وجود دارد که موجب سنگین شدن بیش از پیش مسئولیت کادر درمانی خواهد شد بنابراین باید آمادگی لازم را داشته باشیم. درختان کنوکارپوس نیز باید در زمان مقرر و پیش از آغاز بارش‌ها هرس شوند.

وی بیان کرد: شورای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خواستار برگزاری یک نمایشگاه شده‌اند که برگزاری این نمایشگاه، منوط به تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا است.

شریعتی عنوان کرد: هیچ اصرار و اجباری بر آموزش حضوری مدارس نداریم و تنها موظف به فراهم کردن زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی هستیم؛ برخی خانواده‌ها نگران هستند که در این راستا، زمینه آموزش مجازی را نیز فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: بازرسی از مدارس باید در دستور کار قرار بگیرد تا مراقبت بیشتری در این حوزه انجام شود.