۰ نفر

مدرک دوم فرهنگیان اعمال می‌شود؟

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبر: 464330
مدرک دوم فرهنگیان اعمال می‌شود؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست کرد که مدرک دوم فرهنگیان اعمال شده و در «شاد» بخشی را برای آموزش خانواده‌ها در نظر بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نوشتن 3 نامه به رئیس‌جمهور و پیگیری مشکلات آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: درخواست اول، ارائه‌ سیم‌کارت‌های کنترل‌ شده برای دانش‌آموزان بود که خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که به‌زودی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست دوم نیز اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان بود که امروز رئیس‌جمهور در هیأت دولت از رایگان شدن اینترنت «شاد» خبر داد و درخواست سوم تهیه‌ تبلت برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بود.

منادی در خصوص همگام بودن مجلس با اجرای سند تحول بنیادین، گفت: مجلس در راستای اجرای سند، گام‌های مهمی برخواهد داشت و جلسات تخصصی با مجلس‌ شواری اسلامی ادامه‌دار خواهد بود. 

وی با اشاره به عدالت آموزشی بیان کرد: با استفاده از شبکه‌ شاد، عدالت آموزشی رو به افزایش می‌رود و پوشش وسیع‌تری پیدا می‌کند. آموزش‌وپرورش، در شرایط اضطراری با ارائه‌ آموزش در شبکه‌ شاد گام مهمی برداشت. ما باید سعی کنیم تا یک نفر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نباید از شبکه‌ شاد، تنها برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کرد بلکه آموزش باید تداوم پیدا کند و باید بتوانیم خانواده‌ها را در مسیرهای مختلف آموزش دهیم؛ همچنین شبکه‌ شاد در فرهنگ‌سازی کشور نقش مهمی دارد و در عین ‌حال می‌تواند عدالت را نیز ایجاد کند. 

وی درخواست کرد که پیگری اعمال مدرک دوم فرهنگیان انجام شود و گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه آموزشی است و تحصیل فرهنگیان در راستای شغل است.

منادی افزود: آموزش‌های سنتی دیگر جوابگو نیست و اگر دقت نداشته باشیم، دانش‌آموز از ما جلوتر می‌رود. معلم آن‌قدر باید به موضوعات مسلط باشد تا بتواند تمام سؤالات آ‌ها را پاسخ بدهد. از سوی دیگر فرهنگیان ما باید مجهز به سواد رسانه‌ای باشند و بدانند آموزش جدا از پرورش نیست. 

وی در خصوص اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان گفت: معلم باید تمام فکرش به سمت دانش‌آموزان باشد و نباید شاهد آن باشیم که معلم‌ها با وجود مشکلات مالی، مشغول به کار دوم باشند. همچنین در خصوص مسکن فرهنگیان، نیازمند کمک هیأت دولت هستیم؛ نباید معلمی داشته باشیم که مستأجر باشد و در این زمینه هم‌کارهای خوبی انجام‌گرفته است اما همچنان به کمک دولت نیازمندیم.