۰ نفر

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:

۲۱درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن هستند

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۲۰
کد خبر: 463919
۲۱درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصد داریم ۳درصد از آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن بکاهیم، گفت: ۲۱.۲درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش به بیان جزئیات پروژه کنترل وزن و چاقی پرداخت و گفت: دانش آموزان به علت کرونا از فعالیت های اجتماعی دور شده اند و در معرض خطر ابتلا به بیماری ها و افزایش وزن هستند. باید تلاش کنیم این وضعیت را کنترل کنیم و اجازه ندهیم عدم تحرک، مانع حفظ سلامت کودکان و نسل ایرانی بشود.

وی بیان کرد: پروژه ما مدرسه محور و خانواده محور است. امسال طرح در شرایط سخت تری اجرا می شود و اگر حمایت و هدایت شما مدیران مناطق نباشد اجرای این پروژه در این شرایط سخت تر می شود.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیمرخ وضعیت سلامت کشور گفت: ۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بالا و چاقی هستند و افراد زیادی جانشان را به علت بیماری های ناشی از چاقی از دست می دهند. ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی اند. ۱۴ درصد نوآموزان چاق اند و اضافه وزن دارند. یکی از مسائلی که باید در دوره پیش دبستانی مورد توجه قرار بگیرد کنترل وزن است.

حمیدی بیان کرد:: آموزش به خانواده در حوزه فرزندپروری و کنترل وزن باید انجام و دیوار بین مدرسه و خانواده برداشته شود. نباید یک دست کودک را مدرسه و دست دیگر را خانواده بکشد؛ باید همسویی بین مدرسه و خانواده باشد و پروژه کنترل چاقی نیز به همین منظور است. باید بتوانیم تغذیه سالم را با جزوات تهیه شده به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه قصد داریم ۳ درصد از آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بکاهیم، ادامه داد: زمانبندی اجرای این پروژه اول تا ۲۵ مهر برای آشنایی منابع انسانی و والدین است و از ۲۶ مهر تا ۴ آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می شود. از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی را خواهیم داشت. از دوم تا هشتم اسفند غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان انجام می شود. از ۹ تا ۱۲ اسفند بررسی نتایج و شرکت دانش آموزان در روز نیکوکاری را داریم و ۱۴ اسفند دانش آموزان موفق یک کار خیر و نیکوکارانه را انجام می دهند و ۱۶ اسفند و روز درختکاری به شکرانه دستیابی به وزن مناسب یک نهال غرس می کنند. در فروردین ۱۴۰۰ اختتامیه طرح در هفته سلامت انجام و احکام و مدال ها توزیع خواهد شد.