۰ نفر

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان کرد:

توصیه مهم به افرادی که سفر رفته‌اند

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 463576
توصیه مهم به افرادی که سفر رفته‌اند

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده خواهیم دید، مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید طی ۵ تا ۷ روز از حضور در تجمعات خودداری کنند. چون ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا جلیلی خشنود معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران امروز در برنامه «تهران کلینیک» رادیوتهران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا بیان کرد: بارها از طریق رسانه‌ها از مردم خواهش کردیم که نسبت به مسافرت در تعطیلات هفته گذشته احتیاط بیشتری داشته باشند. 

او ادامه داد: ما در حال نزدیک شدن به فصل پاییز هستیم و قطعا با موجی از بیماری‌های تنفسی و عفونی مواجه خواهیم شد. با شروع فصل پاییز، بار عفونی مراکز درمانی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و این مسأله بر توان کادر درمان بی‌تاثیر نخواهد بود.

او گفت: حجم مسافرت‌های هفته گذشته بسیار بالا بود و اثرات این حجم از سفرهای تابستانی را طی ۱۰ تا ۱۴ روز آتی خواهیم دید. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از دور کاری و لغو طرح ترافیک، آمار فوتی‌های این ویروس را از ۲۵۰ به ۱۱۰ رساندیم اما متاسفانه این عدم رعایت ما را در هفته‌های آتی با مشکل روبرو می‌سازد.

او تاکید کرد: مسافرانی که از سفر بازگشتند، باید به این نکته توجه کنند که طی بازه ۵ تا ۷ روزه از حضور در تجمعات خودداری کنند. چون ممکن است ناقل ویروس بوده و فعلا بدون علامت باشند. این بازه یک هفته‌ای به این دلیل است که در صورت بروز علائم بیماری سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.