۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در شمال کشور

۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 463208
بارش باران در شمال کشور

سازمان هواشناسی بارش های پراکنده برای نقاطی از استان‌های هرمزگان، فارس، ارتفاعات گیلان و مازندران در بعدازظهر امروز (شنبه) و اوایل شب پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس گزارش سازمان هواشناسی،‌ فردا (یکشنبه 9 شهریور) و دوشنبه 10 شهریور برای استان های ساحلی دریای خزر به ویژه سواحل شرقی استان گلستان و نیز برای خراسان شمالی و بخش های شمالی خراسان رضوی، رگبار باران همراه با افت دما پیش بینی می شود.

طبق این گزارش، بیشترین حجم بارش ها بر روی استان های گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

همچنین طی این مدت، با افزایش سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور، افت نسبی دما در این منطقه رخ می دهد و در منطقه زابل نیز وزش باد شدید، سبب خیرش گرد خاک خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد:‌ بعدازظهر فردا برای جنوب فارس و ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر همراه با بارش های پراکنده را انتظار داریم.

همچنین در بعدازظهر دوشنبه ساعاتی از سه شنبه (11 شهریور) و چهارشنبه (12 شهریور)در ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان های غربی کشور افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

براساس گزارش سازمان هواشناسی امروز و فردا دریای خزر به ویژه بخش شرقی آن،‌ مواج است.

آسمان پایتخت نیز تا سه روز آینده صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در ارتفاعات تهران بعدازظهرها و اوایل شب، افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

دمای تهران امروز 34 درجه است و فردا و نیز دوشنبه، روند کاهشی دما در تهران پیش بینی می شود . پیشینه دما نیز31 درجه خواهد بود.

آخرین وضعیت محورهای شمالی

همچنین براساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور ، در محورهای هراز، چالوس، فیروزکوه، آزاد راه تهران - شمال و آزاد راه قزوین - رشت، مسیر و رفت و برگشت، ترد روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

محورهای مسدود شریانی نیز شامل دو محور شهداد - نهبندان و خرم آباد - پل دختر گزارش شده است.