۰ نفر

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت:

مراجعه ۹۵۶هزار نفر به مراکز انتقال خون در کشور

۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 463122
مراجعه ۹۵۶هزار نفر به مراکز انتقال خون در کشور

حاجی بیگی گفت: از ابتدای سال ۹۹تا پایان مرداد ماه ۹۵۶هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به آخرین آمار اهدای خون در پنج ماه اول امسال در کشور اظهار کرد:از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور توزیع شده است. در پنج ماه اول سال ۹۹ بیشترین میزان اهدای خون در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی بوده است.

او ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماه امسال  ۹۵۶ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده اند که در حدود ۷۶۰ هزار واحد خون اهدا شده  و ۱۱۴ هزار نفر برای اولین بار در این مدت اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

سخنگوی وزارت به سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان کشور مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان با ۸درصد و لرستان با هفت و نیم درصد بوده است و شاخص اهدای خون به طور متوسط در ۵ ماه اخیر در کشور حدود ۵ درصد بود.

حاجی بیگی بیان کرد: بیشترین میزان رشد شاخص اهدای خون بانوان مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری است و بیشترین میزان اهدای خون مربوط به گروه خونی o مثبت و کمترین میزان اهدای خون مربوط به گروه خونیAB  منفی است

 اهدای  ۶۰۰۰ واحد پلاسما از ابتدای طرح پلاسما درمانی در کشور

او ادامه داد: از اردیبهشت ماه امسال با آغاز طرح پلاسما درمانی در کشور تاکنون از مجموعه ۷۱۲۳ نفر مراجعه کننده به مراکز انتقال خون جهت اهدای پلاسما ۶۰۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است. مردم استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، کرمانشاه و آذربایجان اقبال بیشتری به اهدای پلاسما داشته اند.

حاجی بیگی افزود: پزشکان معالج در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از طریق بانک خون بیمارستان از سازمان انتقال خون درخواست پلاسما می‌کنند و مراکز انتقال خون این ماده حیاتی را به بیمارستان‌ها تحویل می‌دهند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه حجم پلاسمای دریافتی در حدود ۵۰۰ لیتر است، گفت: تمام مراحل اهدای پلاسما در شرایط استریل، بهداشتی و با وسایل یکبار مصرف انجام می‌شود و در حال حاضر از ۳۱ استان کشور ۲۵ استان و مرکز انتقال خون استانی جمع آوری پلاسما را انجام می‌دهند.