۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد:

ثبت نام بیش از ۸۶هزار داوطلب بدون کنکور

۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 463072
ثبت نام بیش از ۸۶هزار داوطلب بدون کنکور

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ۸۶هزار ۸۰۰داوطلب برای پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: این مهلت تا ۷مهر ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه زرین آمیزی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) بوده و منحصرا به صورت اینترنتی انجام می شد با نظر سازمان سنجش آموزش کشور تا روز دوشنبه هفتم مهر ماه تمدید شد.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته محل های بدون آزمون در دانشگاه ها هستند، نیازی به شرکت در آزمون سراسری ۹۹ ندارند و می‌توانند نسخه جدید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش دوره‌های مذکور که از روز چهارشنبه اول مرداد ماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته را مطالعه کنند. 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تاکنون تعداد ۸۶ هزار و ۸۴۹ داوطلب در دوره های پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری ۹۹ ثبت نام کرده اند.

زرین آمیزی افزود: همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان در نظر داشته باشند، طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نسخه های قبلی دفترچه راهنمای ثبت‌نام که در تاریخ‌های هشتم بهمن ۹۸ و ۱۸ فروردین ۹۹ در سایت این سازمان قرار گرفته است، غیر قابل استفاده بوده و از درجه اعتبار ساقط  است.