۰ نفر

علیرضا زالی خبر داد:

پیش‌بینی پاییز سخت از نظر آنفلوآنزا و کرونا

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 462426
پیش‌بینی پاییز سخت از نظر آنفلوآنزا و کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به شرایط سخت و دشوار فصل پاییز که می تواند با شیوع همزمان بیماری آنفلوانزا و کرونا همراه باشد، هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی، درباره وضعیت منحنی شیوع ویروس کرونا در پاییز و زمستان، گفت: پیش‌بینی می‌کنم یک شرایط سینوسی را طی خواهیم کرد و با فراز و فرودهای متعدد آماری روبه‌رو خواهیم شد.

وی با عنوان این مطلب که پیش بینی می‌شود پاییز بسیار سختی داشته باشیم، افزود: نخست اینکه در پاییز به دلیل شرایط سردی هوا تراکم بیشتر جمعیتی را شاهد خواهیم بود و حضور افراد در فضای مسقف با تهویه ناکافی در پاییز و زمستان می‌تواند مسئله جدی باشد. دوم اینکه در پاییز و زمستان هجوم سایر بیماری‌های تنفسی را خواهیم داشت که یا مستقیماً با تضعیف سیستم دفاعی بدن فرد را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهند یا این بیماری‌ها می‌توانند با تغییر علائم بیماری کرونا یک سیمای بالینی مخدوش را برای بیمار ترسیم کنند و امکان دارد مسئله مواجهه بیماری را به چالش بکشد.

زالی گفت: همچنین ما با امواج بسیار مهم بیماری فصلی آنفلوانزای H۱N۱ در کشور روبه‌رو خواهیم بود که می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. با توجه به زمان طولانی‌تری که معمولاً در تابستان‌ها از اشعه ماورای بنفش استفاده می‌کنیم شرایط اقلیمی و زیستی برای ویروس کرونا در پاییز مستعدتر و مساعدتر خواهد بود، برای همین پیش‌بینی می‌کنیم که پاییز سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی درباره تمهیدات لازم برای مواجهه با پیک دوم کرونا در نیمه دوم سال، اظهار داشت: باید همه ملزومات و آمادگی پزشکی لازم را در حوزه تجهیزات مصرفی، وسایل حفاظتی، دارو و حوزه منابع انسانی به میزان کافی داشته باشیم.