۰ نفر

انتقاد شدید استاندار کرمانشاه از وضعیت تاکسی‌ها؛

تاکسی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۲
کد خبر: 461553
تاکسی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی‌های شهر کرمانشاه، گفت: فقط 10 تا 15 درصد تاکسی ها این پروتکل ها را رعایت می‌کنند که نگران کننده است و شهرداری باید این وضعیت را مدیریت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (اول شهریور) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه استان بعد از گذشت حدود شش ماه از شیوع بیماری کرونا، روز گذشته(31 مرداد) اولین روز بدون فوتی ناشی از کرونا را پشت سر گذراند، گفت: این اتفاق خوب جز با تلاش و ایثار کادر درمان و  همکاری موثر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی حاصل نشد.

بازوند با انتقاد از ضعیف شدن وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، گفت: متاسفانه به محض اینکه سیر کرونا در استان نزولی می شود، شاهد بی خیالی دوباره برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و همین امر موجب می شود تا ظرف مدت کوتاهی دوباره به وضعیت قبل برگردیم.

وی افزود: این انتظار هست که مردم  باجدیت بیشتری رعایت پروتکل های را بویژه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی‌های شهر کرمانشاه، گفت: متاسفانه تنها 10 تا 15 درصدی تاکسی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و در این زمینه شهرداری مسئول است و باید نظارت جدی داشته و این وضعیت را مدیریت کند.

وی افزود: رانندگان تاکسی عمدتا از ماسک استفاده نمی‌کنند و از طرفی سه مسافر در صندلی عقب سوار کرده که آنها هم اغلب ماسک ندارند و این وضعیت نگران کننده است.

استاندار کرمانشاه همچنین از وضعیت رعایت این پروتکل‌ها در سطح نیروی انتظامی انتقاد کرد و افزود: پلیس الگوی مردم است و باید دقت و جدیت بیشتری در رعایت این پروتکل‌ها و بویژه استفاده از ماسک داشته باشد.

بازوند در ادامه با اشاره به برنامه توزیع بسته های کمک معیشتی مددجویان کمیته امداد در سطح فروشگاه های رفاه، گفت: توزیع این بسته ها در فروشگاه های زنجیره ای که باعث تجمع می شود باید متوقف شده و کمیته امداد باید این بسته‌ها را درب منازل مددجویان توزیع کند.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه برگزاری نمایشگاه‌های "تخصصی" در استان را بلامانع دانست وافزود: این نمایشگاه ها در سایر استانها در شرایط قرمز هم برگزار می شود و مانعی برای برگزاری آنها در استان نیست.

بازوند در خصوص برگزاری برنامه های ورزشی، فرهنگی و انتخابات اصناف نیز، تصمیم گیری در این زمینه را به کمیته اجتماعی، امنیتی و سیاسی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان محول کرد وافزود: تصمیمات این کمیته در جلسه هفته آینده ستاد کرونای استان مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دورکاری کارمندانی که بیماری و شرایط جسمانی خاص دارند، همچنان باید ادامه داشته باشد.