۰ نفر

خبر خوب معاون وزیر آموزش و پرورش

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱
کد خبر: 460806
خبر خوب معاون وزیر آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی طرح «آبا» برای استان‌های کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وپلوچستان به صورت سه مرحله آموزش آنلاین، غیرآنلاین و حضوری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی زینی وند با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت که جایگاه ویژه‌ای در مباحثی دینی و ملی دارد، اظهار داشت: تعلیم و تربیت نسل حال و آینده و جایگاه ویژه‌ای که این موضوع در تغییرات اجتماعی در عرصه‌های گوناگون دارد، متأثر از آموزش و پرورش است و تاثیر بسیاری بر منابع انسانی و توسعه کشور دارد.

وی ادامه داد: همواره در مسیر پیشرفت جوامع، اغلب افراد تاثیرگذار دغدغه و توجه به مدارس را جزو وظایف اساسی دانسته‌اند، به همین علت بایستی همه افراد و دستگاه‌های مرتبط کمک‌کننده به  آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف عالیه این نهاد باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه تعلیم و تربیت  تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه تربیت شهروندانی متناسب با زیست جهان امروز است، عنوان کرد: همکاری و پیوستگی مدیریت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بسیج کلیه امکانات، منابع ملی، منطقه‌ای و محلی برای ارتقا تعلیم و تربیت نسل متعهد و متدین ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد شده، توضیح داد: در حال حاضر در بحث تحصیل انتظار تنها از مدیر مدرسه نیست بلکه به دلیل اقتضائات پیش آمده، مردم حتی در مناطق سفید نگران و مضطرب هستند، و همه ارکان جامعه به‌خصوص افرادی که نفوذ اجتماعی دارند همچون رسانه‌ها در بستر جامعه علاوه بر اطلاع‌رسانی امید، اطمینان و اعتماد هم ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در ابتدای ورود ویروس کرونا و تعطیلی مدارس برای ایجاد زیرساخت آموزش مجازی تلاش کرد و در زمان کوتاهی با اشکالاتی که به مرور بهبود یافت، بستر آموزش مجازی فراهم شد.

زینی‌وند در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آتی گفت: بازگشایی مدارس نیازمند مساعدت و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها است، نیاز است بستر آموزش مجازی و ابزارهای لازم این مهم فراهم شود، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند بنابراین مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

وی با اشاره به موضوع مهم رفع انسداد تحصیلی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و طرح «آبا» توضیح داد: این طرح سال گذشته با حمایت خیرین در مناطق کمتر برخوردار سیستان و پلوچستان انجام شد و طرح موفقی بود، در سال جاری به‌ عنوان طرح تحولی با هدف گذاری در حدود بیش از 100 هزار دانش‌آموزش متوسطه اول و دوم به صورت شیوه‌های آموزشی حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری برنامه‌ریزی شده است.

زینی‌وند اضافه کرد: برنامه‌ریزی به صورت آموزش دیداری، شنیداری، الکترونیکی، آنلاین، غیرآنلاین و کتب درسی است، برای این شیوه آموزشی  برنامه‌ریزی گروهی و فردی انجام شده و حتی ایجاد کلاس برای یک دانش‌آموزش هم در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه این طرح درحال حاضر برای استان‌های کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وپلوچستان بصورت سه مرحله آموزش آنلاین، غیرآنلاین و حضوری برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: با کمک و مشارکت مسؤولان و نهادهای مرتبط و تشکیل کارگروه مشکل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رفع کامل شود.