۰ نفر

بازار گرم سریال‌سازی محرم

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 460231
بازار گرم سریال‌سازی محرم

«زمین گرم» نعمت‌الله، «نجلا»ی تقیانی‌پور و «بوم و بانو» سلطانی، محرم روی آنتن می‌روند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، تلویزیون برای ایام محرم و صفر سریال‌های مناسبتی را درنظر گرفته است؛ سریال‌هایی که هنوز به پایان تصویربرداری نرسیده‌اند و به‌نظر همزمان با پخش آنها،‌ تولید نیز ادامه دارد. سریال «بوم و بانو» سعید سلطانی که در میانه راه با وقفه در فیلمبرداری روبه‌رو شد، گویا فیلمبرداری خود را از سرگرفته است؛ مجموعه‌ای که گفته می‌شد به‌خاطر نبود بودجه یا درخواست بودجه بیشتر تولیدش متوقف شده بود. 2سریال «زمین گرم» سعید نعمت‌الله و «نجلا»ی خیرالله تقیانی‌پور نیز به‌ترتیب روزهای پایانی تصویربرداری را دارند و البته «نجلا» برای صفر آماده پخش می‌شود. در میان شبکه‌های تلویزیونی شبکه‌های یک و 5 نیز سریال‌های تامینی را درنظر گرفته‌اند.

سرزده به شبکه یک می‌آید

شبکه یک در ایام محرم یکی از تولیدات خراسان رضوی را روی آنتن می‌برد. این سریال در 9قسمت در دهه اول محرم پخش می‌شود و باید دید شبکه برای ادامه محرم چه سریالی را درنظر می‌گیرد. «سرزده» به کارگردانی بهادر اسدی در شرایط کرونایی ساخته شده و در آن بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، ‌رؤیا میرعلمی، یاشار هاشم‌زاده و رامبد شکرابی بازی می‌کنند.

داستان تاریخی در بوم و بانو

سعید سلطانی که سابقه سریال‌سازی‌اش در تلویزیون زیاد است، این بار با «بوم و بانو»‌ به شبکه 2 می‌آید؛ سریالی که قرار است مقطع تاریخی دوره پهلوی را به نمایش بگذارد. این مجموعه به نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز آماده می‌شود و روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی است. در جدیدترین کارکارگردان «پس از باران»‌ و «خانه‌ای در تاریکی» بازیگرانی چون بهنام تشکر، مسعود رایگان، فریبا متخصص، دیبا زاهدی و... بازی می‌کنند.

زمین گرم، داستان 2 برادر

این بار داستان 2برادر که همیشه یکی از ستون‌های داستان در سریال‌های ایرانی است، در «زمین گرم» توسط سعید نعمت‌الله روایت می‌شود. نعمت‌الله پیش‌تر نویسنده سریال‌های تلویزیونی بوده که می‌توان به «رستگاران»، «جراحت»، «شیدایی»، «مادرانه»، «عقیق» و «برادرجان» اشاره کرد. نعمت‌الله در مجموعه جدید خود، نویسندگی و کارگردانی را برعهده دارد. این سریال درامی خانوادگی با موضوع مذهبی است که در ۳۰ قسمت روی آنتن می‌رود. در این مجموعه مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، علیرضا اولیایی و... بازی می‌کنند.

آماده کردن نجلا  برای صفر

«نجلا» سریال دیگری است که شبکه3 با مشارکت سیمافیلم آن را برای ‌ماه صفر آماده می‌کند.  این مجموعه همزمان با اربعین حسینی روی آنتن این شبکه می‌رود. تقیانی‌پور از نویسندگان و کارگردانان تئاتری است که این بار با «نجلا» به تلویزیون می‌آید و البته این کارگردان موفق تئاتری در ساخت تله‌فیلم و سریال‌هایی نیز در این سال‌ها در تلویزیون فعالیت داشته است. حسام منظور، مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی، سارا رسول‌زاده و سیروس همتی ازجمله بازیگران این مجموعه هستند.

سازمان و چند سریال دیگر

تولید سریال ۲۵۰ قسمتی

«برف بی‌صدا می‌بارد» بعد از چندین‌ماه پیش‌تولید وارد مرحله تولید شده است. پوریا آذربایجانی این بار با محمدرضا شفیعی همکاری دارد و قرار است رکورددار طولانی‌ترین سریال تلویزیونی باشد. داستان این سریال در دهه‌های 70،60 و ۹۰ روایت می‌شود و با گذشت ۸‌ ماه از زمان پیش‌تولید، وارد فاز تولید شد. مسعود بهبهانی‌نیا، نویسنده این سریال تلویزیونی، پیش از این نویسندگی سریال «کیمیا» که در ۱۱۰ قسمت تولید شده بود را برعهده داشت.