۰ نفر

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح توضیح داد

دوره آموزش سربازی تا چه زمانی یک ماهه است؟

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۶
کد خبر: 460112
دوره آموزش سربازی تا چه زمانی یک ماهه است؟

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که مدت دوره آموزشی سربازی برای مشمولان اعزامی مهرماه نیز یک ماه خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امیر غلامرضا رحیمی پور، دراین باره گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود در پی شیوع کرونا در کشور مدت دوره آموزش نظامی سربازان به یک ماه کاهش یافت که این وضعیت فعلا در شش ماهه نخست سالجاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدت دوره آموزش نظامی برای مشمولان اعزامی شهریور و مهرماه نیز یک ماه خواهد بود، گفت: برای پس از این دوره هنوز تصمیمی اتخاذ نشده، اما پس از اتخاذ تصمیم‌های لازم جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته رحیمی پور، این مدت یک ماهه ممکن است با احتساب تعطیلات در برخی از یگان‌ها چند روزی اضافه شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حین و پس از اعزام مشمولان به دوره آموزشی و نیز در طول خدمت رعایت شده و ستادکل نیروهای مسلح نیز بر اجرای آن نظارت دارد، گفت: خوشبختانه گزارش هایی که از نرخ ابتلا به کرونا داشته‌ایم در بسیاری از مراکز صفر و در برخی از مراکز نیز کمتر از نرخ ابتلا در سطح جامعه بوده است.

رحیمی پور در مورد پیشنهاد بکارگیری سربازان حوزه پزشکی و پیراپزشکی در مراکز درمانی مقابله با کرونا نیز گفت: این موضوع جدید نیست. سال هاست که مشمولان سربازی رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و... در رشته های مرتبط خودشان و در بیمارستان‌ها فعال هستند و دوره شیوع کرونا نیز این عزیزان در کنار کادر درمان حضور داشتند.