۰ نفر

وزیر علوم و تحقیقات؛

برگزاری کنکور کار آسانی نیست

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
کد خبر: 459924
برگزاری کنکور کار آسانی نیست

وزیر علوم گفت: برگزاری آزمون سراسری در سطح کشور کار آسانی نیست وحساسیت‌های بسیار شدیدی در کنار بیماری کرونا وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری کنکور سراسری ۹۹، اظهار کرد: تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای زمان برگزاری آزمون سراسری از طریق وزارت بهداشت انجام شده است.

او افزود: وزارت بهداشت بیش از ۵۰۰ گروه نظارتی به شوراهای برگزاری کنکور سراسری اعزام کرده و با اعلام آنان ۹۱ درصد برگزاری کنکورهای ۹۹ با شرایط کرونایی رضایت بخش بوده است.

غلامی تصریح کرد: ۹ درصد نارضایتی‌ از برگزاری کنکور ۹۹ برای وزارت علوم حائز اهمیت است؛ اما زیر سوال بردن رضایت ۹۱ درصدی داوطلبان از این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها و بی توجهی به زحمات کسانی می‌شود که در این روزهای کرونایی برای حفظ سلامت دانشجویان نقش موثری ایفا کرده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برگزاری آزمون در سطح کشور کار آسانی نیست و حساسیت‌های بسیار شدیدی در کنار بیماری کرونا وجود دارد، امیدوار هستیم که این قضاوت‌ها بیشتر منطبق بر واقعیت‌ها شود.

غلامی گفت: در صورت اطلاع رسانی وزارت بهداشت جهت بروز مشکل یا ضعف در آزمون‌های قبلی حتما به برگزاری بهتر آزمون سراسری در روزهای آتی اقدام خواهیم کرد و آن مشکلات را رفع می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تا امروز مسئول و متولی ابلاغ پروتکل‌ها چیزی غیر از ابلاغ موارد بهداشتی در زمان کنکور ارشد به وزارت علوم صادر نکرده است، اما مبنای ما برای فاصله گذاری اجتماعی رعایت یک متر و ۶۰ سانتی متر است.

او اضافه کرد: دانشجویانی که قصد آمدن از کشورهای خارج به ایران را برای ادامه تحصیل داشته باشند از طریق وزارت علوم حمایت خواهند شد.