۰ نفر

به دنبال شیوع کرونا صورت گرفت؛

تعویق حداقل یک ماهه کنکور

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰:۵۲
کد خبر: 458948
تعویق حداقل یک ماهه کنکور

رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره نتیجه نشست نمایندگان مجلس با وزرای علوم و بهداشت درباره برگزاری کنکور گفت: در این نشست تعویق یک ماهه کنکور مورد پذیرش اعضا قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهاد در ستاد ملی کرونا به تصویب نهایی برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به برگزاری سومین نشست وزرای علوم و بهداشت، رئیس سازمان سنجش، رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس درباره برگزاری کنکور، اظهار کرد: در این نشست پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور مورد پذیرش اعضا قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهاد  در ستاد ملی کرونا به تصویب نهایی برسد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اضافه کرد: پس از مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس محول کرد جلسات مهمی پیرامون برگزاری آزمون‌ها به ویژه آزمون سراسری برگزار شد که نهایتا  با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا، اعضا به این جمع بندی رسیدند که کنکور حداقل یک ماه به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروتکل‌های سختگیرانه‌ای مد نظر نمایندگان مجلس و کمیسیون آموزش بود، سازمان سنجش مهلتی یک ماهه‌ای برای اعمال این پروتکل‌ها درخواست کرد تا بتوانند شرایط را برای پیاده سازی این پروتکل‌ها فراهم کنند.

منادی سفیدان با اشاره به جمعیت بالای داوطلبان در کنکور سراسری، افزود: ما به هیچ عنوان راضی به برگزاری آزمون سراسری مانند شرایطی که کنکور دکتری و ارشد نبودیم چراکه جمعیت بالای داوطلبان کنکور سراسری خطر ابتلای کرونا به شدت افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کنکور به زمانی موکول خواهد شد که سازمان سنجش بتواند از لحاظ فضا و  امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل های توافق شده در نشست‌های پیشین را رعایت و فراهم کند لذا پیشنهاد تعویق یک ماهه برگزاری کنکور، در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی می شود.