۰ نفر

معاون درمان وزیر بهداشت:

ایران از موفق‌ترین کشورها در مبارزه با کروناست

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۸
کد خبر: 457060
ایران از موفق‌ترین کشورها در مبارزه با کروناست

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از موفق ترین کشورهای دنیا در زمینه مقابله با ویروس کرونا بوده و در این حوزه موفق عمل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی روز یکشنبه در سی و دومین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها اما به لطف رهبری های عالمانه مقام معظم رهبری، پای کار بودن رییس جمهوری و هیات دولت، تشکیل مداوم و مرتب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلاش مسوولان، جهاد کادر درمانی و همکاری مردم کرونا مدیریت شده است. 

وی افزود: بیشتر مردم با جدی گرفتن مقوله ویروس مخرب کرونا با رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه و قوانین فاصله گذاری اجتماعی، کاهش مراسم ها و اجتماعات، کاهش و لغو سفرهای غیرضروری، پایین آمدن سطح مراجعه به اماکن عمومی با مسوولان در زمینه مبارزه برای مهار کرونا همکاری مجدانه داشته اند.

  جان بابایی تاکید کرد: اما با این وجود در ماه های خرداد و تیر با ساده انگاری ویروس کرونا از سوی مردم و عادی شدن اوضاع، این ویروس فرصت بیشتری برای جولان دادن پیدا کرد و همین امر موجب افزایش میزان مبتلایان و مرگ و میرها در استان های مختلف به ویژه استان های نوار مرزی غرب کشور شد.

وی با بیان اینکه رهبرانقلاب به عنوان عالی ترین مقام کشور، بخشنامه ها و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را پیروی و بکارگیری می کند، یادآور شد: مردم نیز همچون ایشان به آگاهی لازم در خصوص عوارض خطرناک و گاه جبران ناپذیر کرونا دست یافته اند و موازین و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت می کنند.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسوولان به ویژه وزارت بهداشت کاهش تولید بیمار و مرگ و میر، حفظ وضعیت موجود در مناطق سفید و عبور نقاط قرمز و زرد به سمت سفید است.

جان بابایی در مورد تجهیزات و امکانات درمانی استان ایلام هم گفت: ایجاد مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز برای جلوگیری از اعزام بیماران قلبی ایلام به استان های همجوار، ایجاد مرکز پرتودرمانی برای بیماران نیازمند شیمی درمانی، احداث مرکز اعصاب و روان و روان پزشکی در استان، تامین تجهیزات و امکانات کامل بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی ایلام و مشارکت در تکمیل و تجهیز و تامین نیروی انسانی بیمارستان شهرستان ملکشاهی و نیز ایجاد اورژانس تخصصی شبانه روزی در شهرستان های تازه تاسیسی چون هلیلان در دستور کار پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منطور بازدید از امکانات و تجهیزات درمانی استان ظهر امروز وارد فرودگاه ایلام شد.