۰ نفر

استفتا جدید آیت‌الله سیستانی درباره عزاداری محرم

کربلا، تاسوعا و عاشورا زائر نمی‌پذیرد

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبر: 456873
کربلا، تاسوعا و عاشورا زائر نمی‌پذیرد

مشتاقان زیارت حسینی از شهر‌ها و کشورهای مختلف امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نصیف الخطابی استاندار کربلا در جریان نشست خبری پس از اعمال محدودیت از روز عرفه تا عید غدیر و ممنوعیت تردد در این ایام برای ورود و خروج زائران، اعلام کرد دهه اول محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی امکان پذیرش زائر داخلی و همچنین خارجی وجود ندارد.

این تصمیم استاندار کربلا پس از استفتا آیت‌الله سیستانی، مرجعیت شیعه مبنی بر کاهش تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا و ترغیب افراد به استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برای عزاداری محرم صورت گرفته است.

در روز‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در عراق موجب نگرانی مسئولان این کشور شده است، تا جایی که برخی از شهر‌های عراق همچنان قرنطینه هستند.

با این تصمیم استاندار کربلا، نه تنها ایرانیان و زائران سایر کشورها، مشتاقان زیارت حسینی از شهر‌های مختلف عراق هم امکان تشرف به کربلا و زیارت سیدالشهدا (ع) را در دهه اول محرم ندارند.

از سوی دیگر «لوی الیاسری» استاندار نجف اشرف هم اعلام کرد که این استان اجازه ورود به هیچ زائر خارجی را تا اطلاع ثانوی نمی‌دهد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در عراق، در استان‌های مختلف از جمله کربلا و نجف تدابیر سختگیرانه‌ای به منظور ریشه کن کردن این بیماری اتخاذ شده است.