۰ نفر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛

محل آزمون مبتلایان خارج از حوزه‌ امتحانی است

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۱۸
کد خبر: 455972
محل آزمون مبتلایان خارج از حوزه‌ امتحانی است

خدایی گفت:تعداد ۵۴داوطلب کنکور بر اساس تاییدیه وزارت بهداشت به بیماری کرونا مبتلا شده اند که به همین دلیل در محل‌های جداگانه و خارج از حوزه امتحانی کنکور خواهند داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: فاصله صندلی داوطلبان به ۱۶۰ سانتی متر افزایش پیدا کرده و زمان ورود آن‌ها برای جلوگیری از تجمع از یک ساعت به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است،همچنین حوزه‌هایی که برای کنکور در نظر گرفته شده است حوزه‌های دانشگاه‌های بزرگ و اماکنی هستند که از محوطه باز و حیاط بزرگ برخوردار هستند تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا برای داوطلبان انجام شود.

وی افزود: عوامل اجرایی حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و بازرسی بدنی در محل‌های برگزاری کنکور حذف شده و به صورت راکد انجام می‌شود. همچنین تمام مکان‌های حوزه‌ها و مخازن از ۲۴ ساعت قبل ضد عفونی شده است. تمامی حوزه‌ها مجهز به وسایل حفاظتی از جمله ماسک و دستکش هستند.

خدایی در ادامه گفت: با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت برای آن دسته از داوطلبانی که بیماری قطعی کرونا دارند شرایط ویژه در نظر گرفته شده است به طوریکه افراد داوطلب خارج از حوزه امتحانی و به صورت جداگانه در بیمارستانها، درمانگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند امتحان دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآوری کرد: تعداد ۵۴ داوطلب بر اساس تاییدیه وزارت بهداشت به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری است و در همان مکان امتحان می دهد و ۵۳ نفر دیگر در محل‌های جداگانه و خارج از حوزه امتحانی کنکور خواهند داد، همچنین داوطلبانی که مشکوک به کرونا هستند نیز در یک محیط جداگانه کنکور خود را خواهند داد.