۰ نفر

سفر؛ کابوس این روزهای مازندران

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۵:۲۲
کد خبر: 454982
سفر؛ کابوس این روزهای مازندران

مسئولان بهداشتی در خراسان و مازندران نگرانند کرونا به مرزی غیرقابل کنترل نزدیک شود و این در حالی است که در سویی دیگر در استان‌های کردستان و هرمزگان نشانه‌هایی رضایتبخش از توقف کرونا دیده می‌شود. مسافرت‌های تابستانی و برگزاری مراسم عزا و عروسی همچنان از متهمان اصلی افزایش آمار ابتلا و تلفات کروناست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۱۲ استان مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

لطفا به مازندران سفر نکنید

«سید عباس موسوی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی بیماری در حال حاضر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در استان بخصوص در شهرستان آمل به حداکثر رسیده ادامه این روند کنترل شرایط را بسیار سخت خواهد کرد. به همین دلیل طی روزهای گذشته مجبور به ترخیص تعدادی از افراد اکتیو از بیمارستان‌ها شده و از آنها خواسته‌ایم روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.وی ادامه داد: روند افزایشی بیماری در 2 هفته گذشته وضعیت آمل را در شرایط بسیار نگران‌کننده قرار داده و ما اعتقاد داریم برای کنترل این وضعیت باید این شهرستان به مدت 2 هفته قرنطینه کامل شود. البته بازاریان آمل به صورت داوطلبانه بازار را از امروز(شنبه) تا سه‌شنبه هفته جاری تعطیل کرده‌اند.موسوی با تأکید بر اینکه مردم از سفر به این استان خودداری کنند، افزود: در خرداد ماه اعلام کردیم نتایج سفرها بعد از چند ماه مشخص می‌شود اما عده‌ای سهل‌انگاری کرده و با ادامه سفرها جان خود و دیگران را به خطر انداخته و این وضعیت را برای استان رقم زدند.

محدودیت‌ در فارس بیشتر می‌شود

«عبدالرضا قاسمپور»، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم از وضعیت بحرانی در شیراز خبر داد اظهار داشت: در حال حاضر 20 شهرستان استان از جمله فسا، آباده، لار، مرودشت، فیروزآباد، کوار، کازرون، گراش، داراب، ممسنی، زرقان، قیروکارزین، سپیدان، اوز، لامرد، خنج، خرامه، خفر و پاسارگاد در وضعیت قرمز قرار دارند.وی با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا دراستان ادامه داد: از 2هفته گذشته اعمال محدودیت‌ها در مراکز پر خطر استان را آغاز کرده‌ایم اما با توجه به روند رو به رشد بیماری اکنون این محدودیت‌ها با سختگیری بیشتری بخصوص در شهرستان‌های قرمز اعمال خواهد شد.

به صدا در آمدن زنگ خطر در خراسان رضوی

«شاپور بدیعی»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از فراگیری کرونا در استان خبر داد و گفت: با توجه به عادی انگاری شرایط کرونایی از سوی مردم وهمچنین ادامه مسافرت‌ها وضعیت این استان قرمز بوده و آمار افراد بستری و فوتی‌ها همچنان در این استان سیر صعودی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از نیمی از ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان شریعتی و بیمارستان امام رضا(ع) مشهد پر شده و در صورت ادامه این روند بیمارستان‌های دیگر را نیز به بیماران کرونایی اختصاص خواهیم داد.

همراهی مردم سنندج کرونا را کنترل کرد

«فرزین رضاعی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان وضعیت 4 شهر قروه، مریوان، بیجار و دهلنگان را قرمز اعلام کرد و گفت: درست است که در 2 هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بیماری در استان تغییر کرده و در برخی شهرها مانند سنندج توانسته‌ایم وضعیت قرمز را پشت سر بگذاریم اما همه باید بدانند در صورت کوچکترین کم توجهی و بی‌احتیاطی باز هم شاهد رشد بیماری خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه کرونا همچنان در استان وجود دارد، افزود: اگر چه روند ابتلا به کرونا در کردستان کاهشی شده، اما هنوز بیش از200 بیمار که حال یک سوم آنها وخیم گزارش شده با این ویروس درگیر هستند. پس مردم همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و... را جدی بگیرند.«حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم وضعیت این استان را بهتر از هفته‌های گذشته اعلام کرد و گفت: با همراهی مردم با وجود آنکه در پیک دوم شیوع کرونا هستیم اما تعداد فوتی‌های استان کاهش داشته است. البته همچنان شمار ابتلا به بیماری رو به افزایش است.وی با بیان اینکه این آمار شکننده است ادامه داد: متأسفانه مردم تصور کرده‌اند خروج استان از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا است اما کنترل نسبی بیماری به این معنی نیست که این ویرس وجود ندارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود دوباره شاهد افزایش بیماری در استان خواهیم بود.

رشیدی با اشاره به نزدیکی عید قربان خاطرنشان کرد: عید قربان بین مردم استان هرمزگان اهمیت زیادی دارد اما اگر مردم نسبت به برگزاری مهمانی، دید و بازدید و مراسم مرسوم هر ساله بی‌توجه باشند قطعاً آمار کرونا مجدداً بالا می‌رود.