۰ نفر

ابتلای بیش از 200 هزار نفر به کرونا در ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبر: 450364
ابتلای بیش از 200 هزار نفر به کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان کووید۱۹ در ایران به ۲۳۵هزار و ۴۲۹نفر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۸۳ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

وی ادامه داد:خوشبختانه تا کنون ۱۹۶ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری تصریح کرد: تا کنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استانهای خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

وی ادامه داد: آمار مبتلایان کووید۱۹ در دنیا از ۱۱ میلیون نفر فراتر رفت که بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به یک ماه اخیر بوده است.