۰ نفر

معاون ظریف: طاهری پس از ماه‌ها تلاش فشرده آزاد شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبر: 444585
معاون ظریف: طاهری پس از ماه‌ها تلاش فشرده آزاد شد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که پزشک ایرانی پس از ماهها تلاش فشرده وزارت خارجه و با همکاری سوییس آزاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ حسین جابری انصاری،  معاون وزیر امور خارجه در مراسم استقبال از مجید طاهری، پزشک ایرانی آزاد شده از زندان آمریکا گفت: خوشحال هستیم که پس از ماه‌ها تلاش فشرده و پیگیری مستمر وزارت امور خارجه در هماهنگی نهادهای مختلف کشور و با همکاری دولت سوییس امکان رهایی دکتر طاهری فراهم شد. چند روز قبل هم دکتر سیروس عسگری به کشور بازگشتند.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی و اساسی وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی به عنوان مجری دیپلماسی و سیاست خارجی کشور پیگیری امور شهروندان ایرانی است. متاسفانه به دلیل تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا برخی از اتباع ایران از جمله دکتر طاهری با پرونده سازی های خاص در معرض اتهامات واهی قرار گرفتند. وظیفه اساسی ماست که کار و پرونده این افراد را که در خدمت  به منافع ملت خودشان در جنبه های پزشکی و انساندوستانه تلاش کردند و تخلفی نداشتند و در چارچوب فشار حداکثری آمریکا برای آنها پرونده سازی شده بود، پیگیری کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت: امروز یک ورق دیگر از این کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه دولت و ملت و اتباع ایران با بازگشت دکتر طاهری بسته می شود. مایلم به خانواده های ایرانیانی که گرفتار این پرونده سازی ها شده اند بشارت را بدهم دولت و وزارت خارجه به وظیفه خود آشناست و با جدیت و پشتکار و 24 ساعته، شخص وزیر خارجه، معاونان و ستاد وزارت خارجه بسیج هستند که این پرونده ها مختومه شود و لبخند امروز خانواده دکتر طاهری بر لبان خانواده های ایرانی که در سراسر دنیا مواجه با پرونده سازی های آمریکا هستند، بنشیند و شاهد رهایی و آزادی همه ایرانیان که در نقاط مختلف دنیا و آمریکا گرفتار هستند در روزهای آتی باشیم و از همه ظرفیت خود در این زمینه استفاده می کنیم.