۰ نفر

نگرانی مردم از ابتلا به کرونا به کمترین میزان رسید

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۸
کد خبر: 444286
نگرانی مردم از ابتلا به کرونا به کمترین میزان رسید

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اعلام کرده است نتایج اجرای ۶موج نظرسنجی توسط این مرکز و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه خرداد ۱۳۹۹کاهش پیدا کرده است و ۴۱درصد شهروندان به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند. این رقم پایین‌ترین درصد، در طول اجرای ۶موج نظرسنجی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، از هر ۱۰ شهروند تهرانی، چهار نفر نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا است.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۴۱ درصد از پاسخگویان به مقدار «زیاد»، ۲۲ درصد به مقدار «متوسط» و ۳۷ درصد به مقدار «کم» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.

نتایج به تفکیک گروه‌های مختلف نشان می‌دهد، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند. جوانان زیر ۳۰ سال نسبت به سایر گروه‌های سنی نگرانی کمتری دارند. بین افراد با تحصیلات دانشگاهی و غیردانشگاهی نیز تفاوت معناداری مشاهده نمی‌شود.

موج ششم نظرسنجی ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران و با حجم نمونه ۱۰۵۵ در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ اجرا شده است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اعلام کرده است، نتایج اجرای ۶ موج نظرسنجی توسط این مرکز و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه خرداد ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است.

با توجه به نتایج نظرسنجی، به نظر می‌رسد اوج نگرانی شهروندان، مربوط به اوایل اردیبهشت، زمانی که دولت پس از چند هفته تعطیلی، تصمیم به بازگشایی مجدد کسب و کارها گرفت، است و بعد از آن، از میزان نگرانی شهروندان کاسته شده است.