۰ نفر

جزئیات خردلرزه فیروزکوه با بزرگی ۲.۹اعلام شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰
کد خبر: 443241
جزئیات خردلرزه فیروزکوه با بزرگی ۲.۹اعلام شد

اعلام زلزله رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه فعالیت گسل مشاء علت وقوع خردلرزه با بزرگی ۲.۹ در فیروزکوه بوده است، گفت: فاصله خردلرزه با بزرگی ۲.۹ در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز شهر تهران قرار دارد که فاصله قابل‌توجهی است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، خردلرزه‌ای به بزرگی ۲.۹ امروز ۱۲ خرداد در ۱۹ کیلومتری جنوب‌غرب فیروزکوه، ۲۳ کیلومتری جنوب‌شرق ارجمند در ساعت ۵:۳۴ صبح رخ داد.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این‌باره، به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: رومرکز این خردلرزه در ۵۵ کیلومتری شرق محل رخداد زلزله ۵.۱ دماوند و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز شهر تهران قرار دارد که فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با تهران دارد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه حساسیت موضوع زلزله‌های استان تهران بسیار برای مردم و مسئولان حائزاهمیت است، افزود: اگرچه این خردلرزه‌ها در سمت شرق تهران و حوالی دماوند چندین بار رخ داده و رویدادی عادی به شمار می‌رود و حتی شدت زلزله به حدی نبوده که تعداد زیادی از مردم آن را حس کنند، اما به جهت فعالیت گسل مشاء از اهمیت برخوردار است.

به گفته بیت‌اللهی، این خردلرزه در سمت جنوب گسل مشاء و در فاصله ۷ کیلومتری از آن واقع است و گسل مسبب این خردلرزه، گسل مشاء است.

گفتنی است، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۴۸ دقیقه بامداد تهران را لرزاند که به گفته کارشناسان و بررسی‌های انجام شده توسط مراکز لرزه‌نگاری کشور، گسل مشاء مسبب آن بوده است. در پی وقوع آن زلزله، پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌های متعددی به وقوع پیوست که موجب نگرانی تعدادی از شهروندان و حتی مسئولان شد. به گفته کارشناسان و رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با وقوع پس‌لرزه‌های متعدد، انرژی نهفته درون زمین به یکباره آزاد نمی‌شود و به مرور و تدریجی با خردلرزه ها آزاد شده و احتمال خطر بزرگ زلزله و مخاطرات آن را برای شهر تهران، کاهش می‌دهد.