۰ نفر

بارش باران شدید در ۹استان کشور

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبر: 440635
بارش باران شدید در ۹استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها گفت: امروز (۳۱ اردیبهشت) شدت بارش در ۹ استان کشور خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط غرب، مرکز و شرق کشور و بخش‌هایی از کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) در استان‌های مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال استان مرکزی ، شمال استان کرمان و شمال فارس است.

به گفته ضیائیان فردا (اول خرداد) در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، شمال هرمزگان، خراسان شمالی بخشی نقاط سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی در بعضی ساعات رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روزهای جمعه و شنبه (۲ و ۳ خرداد) در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت،اظهارکرد: روز یکشنبه (۴ خرداد) نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، برخی نقاط مازندران و برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود. همچنین از روز پنجشنبه تا یکشنبه (۱ تا ۴ خرداد) روند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد)  صاف تا کمی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲ خرداد) نیز کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.