۰ نفر

باران هوای تهران را پاک کرد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۲۱
کد خبر: 440613
باران هوای تهران را پاک کرد

کیفیت هوای پایتخت روز چهارشنبه با کاهش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۴۳ در شرایط پاک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۷۷ در شرایط سالم بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۵، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۵۳ و منواکسید کربن با شاخص ۱۷ بوده است.

بر این اساس، ایستگاه‌های شریف(منطقه ۲) با شاخص ۹۴ ، پاسداران (منطقه ۳) با شاخص ۹۳ و پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۸۳ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های ژئوفیزیک(منطقه ۶) با شاخص ۷۲، مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۷۴ وپونک با شاخص ۷۹ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

از ابتدای امسال تا کنون ۱۵ روز هوای پاک و ۴۶ روز هوای سالم یا قابل قبول در تهران به ثبت رسیده است.