۰ نفر

آموزش و پرورش بوفه و سرویس مدارس را واگذار می‌کند؟

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
کد خبر: 438816
آموزش و پرورش بوفه و سرویس مدارس را واگذار می‌کند؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سازمان دانش‌آموزی مجموعه‌ای وسیع برای ایفای مسئولیت و خلاقیت‌های مهم است، اظهارکرد: سازمان دانش‌آموزی همه ماموریت‌های خود را در ظرفیت شبکه شاد بازتعریف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه هیات امنای سازمان دانش‌آموزی که امروز برگزار شد با تاکید براینکه اساس وجودی سازمان دانش‌آموزی باید مشخص شود گفت: من از تلاش‌های سازمان و کارهای با ارزش هیات امنای سازمان تشکر می‌کنم. سازمان دانش‌آموزی یکی از جذاب‌ترین، عمیق‌ترین و غنی‌ترین مجموعه‌های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سازمان دانش‌آموزی مجموعه‌ای وسیع برای ایفای مسئولیت و خلاقیت‌های مهم است تربیت اجتماعی امر مهمی است، بهترین دوره زندگی انسان‌ها یعنی دوره تحصیل، جز موثرترین دوره زندگی به دلیل بیشترین فراگیری و آمادگی برای شکل گیری هویت و شخصیت است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از آرمان‌ها در سبد سازمان است که باید مورد توجه قرار گیرد لذا ثقل توجه و خیمه این سازمان وجه تربیت اجتماعی و شکل گیری هویت و شخصیت افراد است.

وزیر آموزش و پرورش درباره واگذاری بوفه و سرویس مدارس به سازمان افزود: هر فعالیت اقتصادی باید با عمود خود مطابقت داشته باشد باید نقش‌های اقتصادی منطبق با نقش پذیری افراد باشد لذا لازم است در این بحث نیز بازنگری صورت گیرد.

حاجی میرزایی گفت: خوداتکایی باید برای سازمان طراحی شود البته با مطالعه جدی‌تر.؛ ما به دنبال تقویت نقش اجتماعی دانش‌آموزان هستیم همچنین توجه به معیشت و فهم اقتصادی دانش‌آموزان نیز نیازمند یک کار جدی است.

وی به بستر شبکه شاد اشاره کرد و ادامه داد: تحول جدیدی در آموزش و پرورش صورت گرفته است که باید در این ظرفیت، خود را پیدا کنیم باید سازمان همه ماموریت‌های خود را در این ظرفیت بازتعریف کند.

وزیر آموزش و پرورش به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مهارت نیز اشاره کرد و گفت: هرچه مهارت بیشتر شود نقش آفرینی اجتماعی مفید تر است لذا باید بر این ظرفیت نیز کار شود. از تشکل‌های دانش‌آموزی می‌خواهم برای تحقق این موضوع کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجی میرزایی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: ما باید مبلغ و مروج این چنین انسان‌هایی باشیم بسیار خوشبختیم که می‌توانیم الگویی را معرفی کنیم که جامعه او را دیده و در جریان سخت کوشی‌های او قرار گرفته است.