۰ نفر

والدین از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۱۴
کد خبر: 437336
والدین از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مراجعه به مراکز برای انجام مراقبت های اساسی کودکان و واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون کودکان اقدامی ضروری است و در مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام می شود و بنابراین والدین واکسیناسیون کودکان را به تعویق نیندازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  آبتین حیدرزاده  با بیان اینکه کلاس های آموزشی پیش از ازدواج، بدلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات، با جمعیتی محدودتر برگزار می شود اظهار کرد: این کلاس ها هم اکنون با جمعیت کمتر و رعایت فاصله اجتماعی هوشمند در مراکز بهداشتی استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی پیش از ازدواج از طریق ویدیو کنفرانس نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بزودی امکان حضور زوجین از طریق مجازی با ورود به سامانه سیستم پزشکی فراهم خواهد شد تا زوج های جوان بصورت غیرحضوری در کلاس ها شرکت کنند.

حیدرزاده در خصوص مراجعه به مراکز برای انجام مراقبت های اساسی کودکان و واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون کودکان اقدامی ضروری است و در مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام می شود و بنابراین والدین واکسیناسیون کودکان را به تعویق نیندازند.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی درمانی استان روزی چندبار ضدعفونی می شوند گفت: مردم بدون هیچ نگرانی می توانند جهت گرفتن خدمات به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

تاکید کرد: در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی تمامی دستورالعمل‌های پیشگیرانه اجرا می‌شود و خانواده‌ها نباید این نگرانی را داشته باشند که با مراجعه به مراکز برای دریافت واکسن‌های ضروری، خطر ابتلای به ویروس را متحمل می‌شوند.