۰ نفر

امکان انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل فراهم شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 435800
امکان انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل فراهم شد

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از آمادگی این سازمان برای انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ابراهیم حاجی زاده» در این باره اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، در صورت درخواست دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنان را به دانشگاه‌های داخل منتقل می‌کنیم.

وی درباره وظایف رایزنان علمی ایران در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: رایزن های علمی ایران در شرایط کرونا وظیفه سنگینی برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده های آنان در تماس بودند.

حاجی زاده تاکید کرد: در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شد.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثر گذاری آن در ارتباطات، تعاملات علمی و آموزشی، نیاز هست شرح وظایف رایزن های علمی بازنگری و باز تعریف شود.

به گفته حاجی زاده، تعامل رایزن های علمی و اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های خارج کشور میتواند هم افزایی بسیار موثری در انجام امور بین الملل داشته باشد.

وی گفت: بورس های مشترک دولت های خارجی با جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای ارتقاء و همکاری های علمی و فناوری دو جانبه فراهم خواهد کرد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا، تاکنون دانشجویان زیادی از کشورهای چین و ایتالیا به کشور بازگشته اند.