۰ نفر

از معلمان حمایت قضایی می‌شود

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۴۲
کد خبر: 435764
از معلمان حمایت قضایی می‌شود

در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم، آیین انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حمایت قضایی از فرهنگیان با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار و به امضای طرفین رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در آستانه فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و با هدف حمایت قضایی از فرهنگیان، با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه، تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش‌ و پرورش با مرکز وکلای، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ساختمان شهید رجایی، به امضای سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس به نمایندگی از وزارت آموزش ‌و پرورش و علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه رسید.

در این تفاهم‌نامه که به مدت دو سال منعقد شده است، اطلاع‌رسانی شایسته به فرهنگیان، معرفی فرهنگیان متقاضی خدمات، همکاری برای افزایش سطح سواد و آگاهی‌های حقوقی فرهنگیان، بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای حقوقی و ارشاد قضایی و...از تعهدات آموزش و پرورش در این تفاهم‌نامه است.

آموزش‌های تخصصی در سراسر کشور در صورت نیاز، معرفی وکیل و کارشناسان حقوقی به آموزش ‌و پرورش، پیگیری هرگونه اختلاف و اعتراض آموزش‌ و پرورش با کارشناسان حقوقی، در نظر گرفتن دادیار انتظامی ویژه به‌منظور رسیدگی سریع به موارد تخلفات انتظامی و ... از تعهدات مرکز وکلای، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در این تفاهم‌نامه است.

در این آیین، سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به تأکید وزیر آموزش ‌و پرورش بر حمایت قضایی از فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین ما موظف به فراهم کردن این بستر هستیم لذا در این زمینه تشکیل کارگاه‌های آموزشی مجازی و عملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

اوحدی با اشاره به اینکه کمک به ایجاد آرامش در روحیات معلمان کیفیت‌بخشی آموزش‌ها را در پی خواهد داشت، گفت: امیدواریم چنین اقداماتی که باهدف ارتقای سطح تعلیم و تربیت کشور و در هفته معلم و باهدف صیانت از حقوق فرهنگیان صورت می‌گیرد بتواند کمکی به جامعه فرهنگیان کشور داشته باشد و آثار ماندگاری برجای بگذارد.

اوحدی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این موضوع را برای جامعه دانش‌آموزی نیز تسری دهیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این آئین با بیان اینکه خدمت‌رسانی به جامعه فرهنگیان باعث افتخار است، گفت: در شرایط حاکم بر جامعه ناشی از بحران کرونا، پیشنهاد شد در این زمینه، همکاری مثبتی با خانواده فرهنگیان داشته باشیم.

علی بهادری جهرمی جامعه را مدیون معلمان دانست و افزود: قطعا تمام جامعه وکلای مرکز با سیاست‌گذاری شرایط رضایت بخشی برای جامعه فرهنگیان ایجاد می‌کنند.