۰ نفر

عضویت بیش از ۹۷درصد فرهنگیان در شبکه شاد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 435207
عضویت بیش از ۹۷درصد فرهنگیان  در شبکه شاد

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۰میلیون دانش‌آموز در شبکه «شاد» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بیش از ۹۷درصد مدیران مدارس در «شاد» عضو شده‌اند و همچنین ۷۵درصد کلاس‌های درس تشکیل ‌شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست با وزرای ادوار آموزش ‌و پرورش، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا که اجتناب‌ناپذیر بود و بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دانش‌آموز را در سراسر جهان از حضور در مدرسه محروم کرد.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش باید برای تداوم آموزش دانش‌آموزان اقداماتی انجام می‌داد. یک ‌راه انتظار تا بازگشایی مدارس بود اما نمی‌دانستیم دورنمای این بازگشایی چه زمانی است و البته وقفه طولانی ‌مدت به جریان یادگیری آسیب وارد می‌کرد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اولین کار که به کمک سازمان صداوسیما انجام شد، پخش برنامه‌های آموزشی از شبکه‌های تلویزیونی بود و در فاصله چند روز معلمان آموزش‌دهنده شناسایی و به صداوسیما معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع نظرسنجی‌ها، پخش برنامه‌های آموزشی از تلویزیون ارتقای رتبه داشته است، گفت: بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های آموزشی دانلود شده است؛ در روش پخش برنامه‌های آموزشی از صداوسیما این معایب وجود داشت که آموزش‌ها تعاملی نبود و همچنین ما بیش از ۲۵۰ عنوان درس داریم که امکان پوشش کامل دروس از طریق تلویزیون وجود ندارد.

وزیر آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: معلمان در فضای مجازی خلاقیت‌هایی زیادی داشتند و از این آزمون خوب بیرون آمدند، اما نیاز داشتیم تا طی یک برنامه هماهنگ آموزش‌ها انجام بگیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در طی سال‌های مختلف اقداماتی انجام‌گرفته بود اما ما در شرایطی بودیم که باید به‌سرعت به برنامه‌ریزی اقدام می‌کردیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه در مرحله اول پنج پیام‌رسان اعلام آمادگی کردند، گفت: از مدارس خواستیم تا به‌طور اختیاری پیام‌رسان را انتخاب کنند اما در ادامه کار، هیچ‌کدام از پیام‌رسان‌ها نتوانستند خواسته‌های ما را برآورده کنند؛ در ادامه این مسیر، همراه اول پلتفرمی را در اختیار ما قرار داد که تا چهل میلیون جمعیت را پوشش می‌دهد و تا ۱۵ سال نیز خدمات فنی و پشتیبانی را انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: اولویت آموزش ‌و پرورش در انتخاب پلتفرم این بود که اطلاعات آموزش ‌و پرورش در اختیار دیگران قرار نگیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه این دو ماه اخیر بدون تعطیلی پیگیر آغاز به کار شبکه آموزش دانش‌آموزی بودیم، گفت: ثبت‌نام در این شبکه با دوره ابتدایی شروع شد و پس ‌از آن برای دوره متوسطه انجام گرفت.

وی گفت: بیش از ۹۷ درصد مدیران مدارس در شاد عضو شده‌اند و همچنین ۷۵ درصد کلاس‌های درس تشکیل ‌شده است و بیش از ۱۰میلیون دانش‌آموز عضو شبکه شاد شده‌اند؛ همچنین برای امنیت بیشتر ارتباط بین دانش‌آموزان در این شبکه بسته‌ شده است و کانال محتوا نیز تعبیه ‌شده که دستیار معلم است و حاوی ابزارها و محتوای آموزشی است.

وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه سرعت این شبکه از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر و قیمت کمتری دارد، اظهار کرد: عده‌ای گوشی هوشمند ندارد و یا منطقه زندگی‌شان پوشش اینترنتی ندارد که ما برای آنها نیز اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مدرسه کارکردهای متنوعی دارد و هیچ برنامه‌ای جایگزین مدرسه نمی‌شود، گفت: شبکه شاد در این شرایط تعطیلی مدارس به عنوان راه کلی که می‌تواند بخش عظیمی از دانش آموزان را تحت آموزش قرا بدهد و به عنوان یک ابزار سازمانی مطرح شده و خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است.

حاجی میرزایی افزود: البته تعدادی از دانش آموزان هم به دلایل متعددی امکان استفاده از این ابزار را ندارند که به همه مدیران ابلاغ کردیم که مراقبت حداکثری داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که هیچ دانش‌آموزی از فرصت آموزش و یادگیری به دلیل عدم دسترسی به شبکه شاد محروم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فضایی تعاملی برای والدین در این شبکه ایجاد خواهد شود، خاطرنشان کرد: روز گذشته این شبکه یک میلیارد انتقال پیام و اطلاعات داشته است و خوشبختانه شاد ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در آینده می‌توانیم 10 تا ۱۵درصد آموزش‌ها را از طریق این شبکه انجام بدهیم.