۰ نفر

بازگشایی آرایشگاه‌ها در انتظار تصویب نهایی!

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبر: 433531
بازگشایی آرایشگاه‌ها در انتظار تصویب نهایی!

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، در آخرین جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا با بازگشایی آرایشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رفع محدودیت زمان فعالیت پاساژها و مراکز تجاری موافقت شده و این مصوبات برای تصویب نهایی به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اتاق اصناف ایران اعلام کرده که در آخرین جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، با دو پیشنهاد سعید ممبینی مبنی بر لزوم بازگشایی آرایشگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رفع محدودیت زمان فعالیت پاساژها و مراکز تجاری موافقت شد.

البته مصوبات این کمیته باید به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارسال شده تا به تصویب نهایی برسد.

همچنین اتاق اصناف ایران تاکید کرده که تا زمان تصویب و اعلام رسمی ستاد مذکور محدودیت‌های پیشین به قوت خود باقی است و اتاق‌های اصناف با نظارت کامل با بروز تخلف‌های احتمالی برخورد خواهند کرد.

فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شده بود. همچنین طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شده بود فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را نداشته باشند و رئیس اتاق اصناف تهران نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که "تعطیلی پاساژها فعلا ادامه دارد، اما مقرر شده برای پاساژها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند".

با این وجود با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت پاساژها از اول اردیبهشت آغاز شد، اما براساس تصمیم این ستاد در حال حاضر پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند.