۰ نفر

از امروز صورت می‌گیرد؛

آغاز فعالیت‌رسمی سامانه شاد برای تمامی مقاطع

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبر: 432847
آغاز فعالیت‌رسمی سامانه شاد برای تمامی مقاطع

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد چند روزی است فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی برای کل مقاطع فعال شده و مدارس می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی شرفی در شبکه خبر در این باره اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیون کاربر به سیستم متصل شده‌اند و هشت میلیون دانش آموز هم دارند فعالیت می کنند. امروز هم تعدادی به لیست اضافه می‌شوند.

وی افزود: تیم پشتیبانی تلفنی مستقر هستند و خانواده‌ها می توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره گوشی‌هایی که امکان نصب اپلیکیشن در آنها وجود ندارد گفت: بخش احراز هویت مهم است که در نسخه تحت وب هم قرار داده شده و شبکه از این طریق هم قابل استفاده است. برخی گوشی‌ها هم با آپدیت ساده قابل استفاده خواهند شد.

شرفی افزود: در اپلیکیشن هم کانال پشتیبان هست و سوالات پرتکرار قابل مشاهده است. در پرتال آموزش و پرورش نیز اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه امکان ارتباط آنلاین تا چه میزان فراهم شده است، گزارش‌هایی از سوی والدین مبنی بر قطعی شبکه داشتیم؟ اظهار کرد: تا دیروز حدود ۲۵۰ میلیون پیام در شبکه جابجا و ۱۱ میلیون فایل بارگذاری شده بود و شبکه دارد کار می کند. نقاط ضعفی وجود دارد که به سرعت نت برمی‌گردد. همکاران ما تمام مدت در حال جمع آوری و رفع مشکلات هستند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره خانواده‌هایی که چند دانش آموز دارند و همزمان نمی توانند از یک گوشی تلفن همراه برای ورود به کلاس استفاده کنند اظهار کرد: برای استفاده چند دانش آموز هم مشکلی وجود ندارد و والدین می‌توانند حتی از طریق یک گوشی چند فرزند خود را در شبکه ثبت نام کنند. اگر هم دانش آموزی نتواند در ساعت معینی وارد کلاس شود و تداخل وجود داشت می تواند در ساعت‌های دیگر به گروه مراجعه و اطلاعات رد و بدل شده را مشاهده کند. ضمن آنکه نسخه تحت وب نیز وجود دارد.

شرفی درباره برگزاری امتحانات اظهار کرد: در این باره شورای عالی آموزش و پرورش و ستاد ملی مدیریت کرونا باید تصمیم گیری کنند و ما تابع دستورات قانونی هستیم.

وی افزود: راهکار اساسی و اصلی شبکه شاد است. در کنار آن از صداوسیما برای پخش آموزش دروس از شبکه‌های آموزش و چهار استفاده کردیم. راهبران آموزشی نیز بسته‌های یادگیری را به صورت حضوری در مناطق محروم در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره ورود اتباع خارجی به شبکه شاد نیز گفت: اتباع خارجی با دانش آموزان ما تفاوتی ندارند. همه اتباعی که تمایل به تحصیل داشته‌اند در مدارس ما ثبت نام شده‌اند و هر دانش آموزی در سناد ثبت نام شده باشد و کدرقمی سناد را داشته باشد می‌تواند برای احراز هویت شبکه شاد استفاده کند.