۰ نفر

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

ساز و کار استمرار نظام رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 432566
ساز و کار استمرار نظام رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

مقرر شد تا چگونگی سازوکار استمرار نظام رتبه بندی تدوین و با قید فوریت اجرا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جلسه مشترک نمایندگان اکثر تشکلهای فرهنگیان و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور عصر جمعه در سازمان برنامه و بودجه کشور به ریاست محمدباقر نوبخت برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مسئولین وزارت آموزش و پرورش گزارشی از اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آن وزارتخانه را ارائه کردند.

سپس نمایندگان تشکلهای فرهنگیان با اشاره به نحوه و آثار اجرای همزمان نظام رتبه بندی و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کردند که این موضوع موجب شده است تا رتبه های مختلف اعم از پایه، ارشد، خبره و عالی همه در یک سطح قرار گیرند و عملا اهداف نظام رتبه بندی مخدوش و باعث نارضایتی بخشی از فرهنگیان شده است.

 پس از ارائه نقطه نظرات نمایندگان تشکلهای فرهنگیان، نوبخت با تایید وارد بودن نقدهای فرهنگیان بر نحوه اجرای همزمان رتبه بندی و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: هرچند دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تکریم فرهنگیان مبالغ و اعتبارات قابل توجهی را برای اجرای نظام رتبه بندی و همچنین افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اختصاص داد.

لکن به دلیل عدم تحقق اهداف نظام رتبه بندی که خاص و ویژه فرهنگیان است باید این نظام همچنان از ابتدای سال۹۹ استمرار یابد که این جمع بندی مورد تایید سایر اعضا قرار گرفت.

از این رو مقرر شد تا چگونگی سازوکار استمرار نظام رتبه بندی در جلسه ای که روز جمعه ۲۹فروردین با حضور نمایندگان تشکلهای فرهنگیان و مسوولان نظام آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، کارشناسی و تدوین و نتیجه آن در جلسه روز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ با حضور نوبخت نهایی و با فوریت اجرایی شود.