۰ نفر

شرایط برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مشخص شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۱۰
کد خبر: 432123
شرایط برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان مشخص شد

امکان هماهنگی سالن‌های بزرگ امتحانی و رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد و با موافقت ستاد ملی کرونا امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل اینکه امتحانات نهایی سه هفته ای زمان می برد و سه هفته بعد از آن نیز کنکور سراسری برگزار می شود، تدریس همه کتابهای درسی دانش آموزان پایه دوازدهم باید تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.
محسن حاجی میرزایی افزود: امتحانات پایه ششم ابتدایی نیز امسال به صورت توصیفی و بدون نمره خواهد بود.
وی ادامه داد: با آموزش مجازی و تلویزیونی محتوای همه کتابهای درسی باید آموزش داده شود و هیچ بخشی از کتاب درسی امسال حذف نخواهد شد.
حاجی میرزایی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل تعطیلی مدارس در اسفند و فروردین 4 تا 6 هفته به سال تحصیلی اضافه خواهد شد البته در جلسه یکشنبه هفته آینده ستاد ملی کرونا این موضوع را دوباره بررسی خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش به شهریه دریافت شده در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: خدماتی که شهریه آنها گرفته شده ولی اجرا نشده است باید به اولیا بازگردانده شود، در مورد شهریه سرویس مدارس نیز شورای آموزش و پرورش هر منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.
وی به المپیادهای دانش آموزی اشاره و بیان کرد: امسال هیچ دانش آموزی به المپیادهای جهانی اعزام نمی شود و ما پیشنهاد داده ایم که این المپیادها به صورت مجازی برگزار شود که با موافقت مسئولان برگزاری المپیادها نیز روبرو شده است .
حاجی میرزایی گفت: آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز در صورت موافقت ستاد ملی کرونا و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی به صورت حضوری و در غیر این صورت به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
وی به فعالیت شبکه آموزش دانش آموزی اشاره کرد و افزود: برای همه معلمان از جمله معلمان بازنشسته، خرید خدمات و سرباز معلم نیز در این شبکه برنامه ریزی شده است و این دسته از معلمان هم می توانند در این شبکه به آموزش مجازی بپردازند.
حاجی میرزایی بیان کرد: درباره آموزش دانش آموزان استثنایی نیز در این شبکه ساز و کارهایی در نظر گرفته ایم تا این دسته از دانش آموزان نیز بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
وی گفت: دانش آموزان اتباع نیز با درج کد یازده رقمی به جای کد ملی به شبکه متصل خواهند شد.