۰ نفر

چرا آمار کرونا در غرب اهواز ناگهان بالا رفت؟

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۵:۴۵
کد خبر: 431745
چرا آمار کرونا در غرب اهواز ناگهان بالا رفت؟

استاندار خوزستان از طغیان دوباره کرونا در این استان نگران است و چنان که می‌گوید، شیوع ناگهانی کرونا در غرب اهواز او را نگران‌تر هم کرده است. او تأکید می‌کند: در شرایط فعلی مردم نباید فرض کنند خطر ابتلا به کرونا کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی درآمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، غلامرضا شریعتی‌ با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان هنوز به حالت قرمز درنیامده است، افزود: اگر مردم نسبت به توصیه‌ها کم توجه باشند و رفتارهای خود را اصلاح نکنند قطعاً به این سمت خواهیم رفت که این بیماری گسترش یابد. در شهر رامشیر که یک فرد آلوده از اهواز به روستایش رفته بود باعث بیماری حدود ۳۰ نفر شد. درحال حاضر دو روستای متبگ و رمیله درغرب اهواز به دلیل افزایش مبتلایان به حالت قرنطینه درآمده‌اند.

استاندار خوزستان وضعیت کنونی کنترل کرونا در استان را پایدار توصیف کرد و ادامه داد: شیب بیماری در استان کند اما هنوز رو به بالاست و اگر بیماران عفونی مسری یا افرادی که پیش‌زمینه بیماری‌های دیگر را دارند نکات بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شوند.

دکترشریعتی تصریح کرد: ورودی و خروجی‌های استان هنوز کنترل می‌شوند و غیربومی‌ها اجازه ورود به استان خوزستان را ندارند. غربالگری هم همچنان در استان درحال انجام است. استاندار خوزستان به غرب اهواز که مردمانش نکات و توصیه ها را جدی نگرفتند و آمار مبتلایانشان بالا رفت اشاره کرد و گفت: در غرب اهواز به نسبت قبل، تعداد بیماران کرونایی‌شان بیشتر شده و به این دلیل است که برخی از مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده‌اند و براساس سنتی که داشتند در یک مراسم ترحیم شرکت کردند و در همان مناطقی از خوزستان که مرگ رخ داده تعداد بیماران کرونایی هم بیشتر شده است.

وی تأکید کرد: اگر مردم رفتارهایشان را در مقابل این ویروس کنترل و اصلاح نکنند قطعاً با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد، وقتی اعلام می‌کنیم در مراسم تشییع جنازه و ترحیم  و دیگر تجمعات شرکت نکنند برای این است که نگران طغیان بیماری هستیم.  آمار مرگ ومیری که در برخی کشورها رخ می‌دهد می‌تواند هشداری برای ما باشد تا مراقبت بیشتری داشته باشیم، در این مورد نقش محوری را مردم برعهده دارند و در صورتی که مسئولان در کنار آنها سیاست‌های اتخاذ شده را به خوبی اجرایی کنند، می‌توانیم آن را به خوبی کنترل کنیم. استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر توصیه‌ای به مردم می‌شود و از آنها می‌خواهیم که در خانه

بمانند ، سختگیری بی‌خودی نیست، خاطرنشان کرد: برخی از مردم به بهانه‌های مختلف مانند پرداخت قبوض‌،اقساط بانکی یا کار اداری از منزل خارج می‌شوند این در حالی است که باید این کارها را به صورت الکترونیک انجام دهیم، در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کنند. این توصیه‌ها و تأکید بر رعایت آنها برای اجرای اصولی نکات بهداشتی و پیشگیری و حفظ سلامت خودشان است. این بیماری اگر کنترل نشود همه را به زانو درمی‌آورد، برای همین از مردم خواهش می‌کنم توصیه‌ها را جدی بگیرند، به فاصله‌گذاری اجتماعی با دقت عمل کنند و حتی اگر شرایط به حالت نیمه‌عادی درآمد باز هم رعایت کنند تا بیماری منتقل نشود، نباید فکر کنیم کرونا به این زودی مهار شده است.