۰ نفر

حریرچی: روند ابتلا به کرونا نزولی شده است

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۳
کد خبر: 431383
حریرچی: روند ابتلا به کرونا نزولی شده است

معاون کل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۱۶استان کشور روند ابتلا به بیماری کرونا نزولی و تعداد مبتلایان در آنها بین صفر تا ۲۰نفر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در ۲۵ درصد استان‌های کشور تعداد ابتلای جدید به کرونا روزانه بین صفر تا ۱۰ بوده و در ۲۵درصد دیگر هم این تعداد بین ۱۰ تا ۲۰ بوده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در ماه‌های اخیر تعداد فوتی‌ها در کشور از رقم  ۱۰۰ نفر پایین‌تر آمده و این دستاورد مهمی است، بیان کرد: در کل کشور نیز روند ابتلای جدید به کرونا نسبتا نزولی بوده اما تداوم این وضعیت بستگی به همکاری مردم در اجرای مناسب طرح فاصله اجتماعی هوشمند و کاهش ترددها دارد.

حریرچی با اشاره به وضعیت استان اردبیل گفت: این استان در وضعیت شیوع متوسط قرار دارد و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز نسبت به اسفند ماه کاهش یافته اما متاسفانه در روزهای اخیر در کاهش ابتلای جدید  تغییر محسوسی دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: تعداد تماس اجتماعی در استان  اردبیل کاهش نیافته  و ترددهای غیر ضروری  بویژه پس از ۲۳ فروردین در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ما دانشگاه‌ها ، مدارس و حرم‌های مطهر  را تعطیل نکردیم که مردم قدم زده و تردد غیر ضروری داشته باشند، گفت: این محدودیت‌ها به خاطر کاهش ارتباط و کم شدن ترددهای غیر ضروری در جامعه است.

او با بیان اینکه مسوولان سختی‌های فاصله‌گذاری را درک میکنند،افزود: ما می‌دانیم تعدادی از مردم  بویژه افراد روزمزد و با درآمد ثابت  فشارهایی متحمل میشوند اما می‌بایست به خاطر حفط سلامتی خود و حتی اقتصاد آینده خود سختی‌ها را تحمل کرد.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این جابجایی قرار بود دی ماه گذشته اتفاق بیافتد که به تاخیر افتاد و در واقع یک تغییر مدیریتی و انتقال تجربه است.

در این آیین از زحمات دکتر قدرت اخوان اکبری تجلیل شده و دکتر شهرام حبیب زاده بعنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل معرفی شد.

بر اساس این گزارش،  تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر رسید.