۰ نفر

طرح رتبه بندی معلمان حذف شد؟

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبر: 431257
طرح رتبه بندی  معلمان حذف شد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در ذیل افزایش حقوق ۵۰ درصدی شغل عملاً طرح رتبه‌بندی فرهنگیان توسط مجلس حذف شد گفت: اگر این طرح را به قانون تبدیل می‌کردند از یک طرف خیال فرهنگیان راحت می‌شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جبار کوچکی نژاد  از پیگیری‌های خود برای حل و فصل پاره‌ای از مشکلات معلمان به ویژه در بخش اجرای صحیح طرح رتبه‌بندی فرهنگیان سخن گفت و اظهار داشت: تهیه یک طرح دو فوریتی و آوردن آن به صحن علنی مجلس امری است که بنده با تمام توانم و برای محقق شدن حق و حقوق فرهنگیان برای آن تلاش می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مناقشه‌ای که بین دولت و مجلس بر روی موضوع چگونگی اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در جریان است سخن گفت و عنوان کرد: به عقیده بنده مجلس دهم در این زمینه به وظیفه خود عمل نکرد و عملاً با سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که انجام داد با جامعه فرهنگیان کشور بازی کرد.

کوچکی‌نژاد تبدیل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به قانون را تنها راه حمایت مطمئن و قاطع از جامعه معلمان و فرهنگیان دانست و با بیان اینکه دولت در این صورت ملزم به اجرای قانون می‌شود تصریح کرد: مجلس به جای انجام این کار رفت و مصوبه دولت را به صحن آورد و بعد هم به همه گفت که طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ذیل افزایش حقوق 50 درصدی شغل عملاً طرح رتبه‌بندی فرهنگیان توسط مجلس حذف شد ابراز داشت: اگر این طرح را به قانون تبدیل می‌کردند از یک طرف خیال فرهنگیان راحت می‌شد و از طرف دیگر با توجه به قانونی شدن موضوع، دولت هم دیگر نمی‌توانست به هیچ صورت ممکن از اجرای آن شانه خالی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت هر زمان که بخواهد می‌تواند مصوبه خود در مورد فرهنگیان و طرح رتبه‌بندی را باطل کند خاطرنشان کرد: هم دولت و هم مجلس هر کدام به یک شکلی حق و حقوق فرهنگیان را زیر پا گذاشتند، البته بنده به شدت  پیگیر قانونی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان هستم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آماده کردن یک طرح دو فوریتی و آوردن آن به صحن علنی مجلس در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: جامعه بزرگ و خدوم فرهنگیان کشور به ویژه در سال گذشته و به علت نوسانات اقتصادی با مشکلات معیشتی و مالی زیادی مواجه شد و شایسته نیست از آنان حمایت نشود.