۰ نفر

جهانپور: تاکنون روش درمان قطعی کرونا کشف نشده است

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبر: 431060
جهانپور: تاکنون روش درمان قطعی کرونا کشف نشده است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استفاده از روش سلول‌درمانی در فاز مطالعاتی است و فعلا هیچ یک از روش‌های درمان را نمی‌توان به عنوان روش اثربخش درمان کرونا اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: استفاده از روش سلول‌درمانی در فاز مطالعاتی است و فعلا هیچ یک از روش‌های درمان را نمی‌توان به عنوان روش اثربخش درمان کرونا اعلام کرد.

جهانپور افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند و تمام این افراد صاحب نظر هستند اما نظر این افراد نظر وزارت بهداشت نیست، ایمنی گروهی رویدادی است که با آن مواجه می‌شویم و استراتژی نظام سلامت این نیست که به دنبال ایمنی گروهی باشیم و چنین انتخابی در وزارت بهداشت وجود ندارد حد اقل در حوزه سلامت چنین رویدادی وجود ندارد و شاید ۵ الی ۱۰ درصد یک کشور به این بیماری مبتلا شوند که در همین راستا اعلام محدودیت‌ها و سایر اقدامات انجام شده تا به سمت ابتلای تعداد زیاد جامعه نرویم و با خریدن زمان بار ازدحام را در مراکز درمانی کاهش دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: برای پایان این بیماری زمانی را نمی‌توان تعیین کرد و صاحبنظران معتقدند باید با این ویروس زندگی مسالمت ‌آمیزی را در فصل‌های بعدی داشت و ممکن است با آغاز شدن و از بین نرفتن کرونا در فصل سرما شاهد بروز کرونا و آنفلوانزا هم باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره علت روند رشد صعودی در سه استان گفت: اگر ۳ استان خاص که موضوع تست پی سی‌آر سرپایی را به شکل گسترده شروع کردند، این طبیعی است. این تست ممکن است برای افراد سرپایی هم انجام شود. بیماریابی فعال‌تر شده و آمار مثبت‌ها هم بیشتر خواهد شد. اما در کل در ۴ یا ۵ استان روند افزایشی در روزهای اخیر داشتیم که به نوعی به ثبات نسبی رسیده است. استان فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و غربی که روند افزایشی داشت به ثبات نسبی رسیده‌اند.

جهانپور افزود: بنیاد مستضعفان و هم آستان قدس رضوی و به طور ویژه ستاد اجرایی فرمان امام در کنار نظام سلامت پشتیبانی جدی داشتند. ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات چشمگیری انجام داد.