۰ نفر

رئیس پلیس: افزایش ۳۰تا ۷۰درصدی تجمعات در برخی نقاط

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۳۱
کد خبر: 428796
رئیس پلیس: افزایش ۳۰تا ۷۰درصدی تجمعات در برخی نقاط

رئیس پلیس تهران با اشاره به رفتار خوب مأموران انتظامی با مردم در جریان انجام مأموریت‌های مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: مردم، قدری به رفتارهای پلیس‌های دیگر کشورها با مردمشان در جریان شیوع ویروس کرونا دقت و آن را با رفتارهای مؤدبانه و در حد شأن و فرهنگ ایرانی پلیس کشورمان مقایسه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس پلیس تهران گفت: در حال تصمیم‌گیری هستیم که با رعایت پروتکلهای ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم.

بر اساس این گزارش، سردار حسین رحیمی در برنامه تلویزیونی درباره انتشار فیلم‌هایی از حضور و تجمع معتادان در تهران، اظهار کرد: بر اساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا بخشی از افرادی که در حبس بودند، باید آزاد می‌شدند لذا بخشی از زندانیان و معتادان متجاهر آزاد شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه معتاد متجاهر به معتادی اطلاق می‌شود که چندین بار دستگیر شده و مکانی برای زندگی ندارد، افزود: متأسفانه خانواده‌های تعدادی زیادی از این معتادان نیز به دنبال آنها نمی‌آیند تا نزد خانواده زندگی کنند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود هفت هزار معتاد متجاهر پیش از عید نوروز آزاد شدند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا پذیرش این معتادان نیز صورت نمی‌گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه گلایه‌های مردم از حضور معتادان در سطح شهر به جا است، ادامه داد: این بدان معنا نیست که پلیس یا مسئولان ذیربط نخواهند در این رابطه اقدامی کنند، ممکن است این افراد در صورت ابتلا به بیماری کرونا، بیماری را به سایر افراد نیز در مراکز بازپروری انتقال دهند.

رحیمی متذکر شد: باید به کشورمان افتخار کنیم که برای زندانیان و حتی معتادان متجاهر ارزش قائل است که این افراد نیز درگیر این بیماری نشوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل دو جلسه در استانداری و وزارت بهداشت برای تصمیم‌گیری در این رابطه، عنوان کرد: در حال تصمیم‌گیری هستیم که با رعایت پروتکلهای ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت این افراد را جمع‌آوری کنیم، دوستان چند روز از ما وقت خواستند البته اعلام آمادگی کردیم که از امروز تا پایان هفته تمام آنها را جمع‌آوری کنیم.

وی بیان کرد: به مردم عزیز این قول را می‌دهیم که با تمام توان آماده جمع کردن معتادان متجاهر هستیم اما باید مقدمات و تمهیدات اتخاذ شود.

این مقام انتظامی درباره روند سرقتها در تهران در ایام نوروز نیز گفت: انصافاً امسال اوضاع بسیار بهتر و مخصوصاً سرقت منزل بسیار کمتر بود اما برخی سرقتها مانند سرقتهای خرد بیشتر اتفاق افتاد.

رحیمی ادامه داد: تلاش کردیم در کنار مأموریت مقابله با کرونا، طرح نوروزی را نیز با تمام توان دنبال کنیم البته می‌توان گفت در روزهای نخست 30 درصد مردم تهران از منازل خارج شده و به سفر رفتند اما تمهیدات خود را انجام دادیم.

رئیس پلیس تهران تأکید کرد: طبق اعلام قوه‌قضائیه افرادی که به عنوان زندانی آزاد شده اگر مرتکب جرم شوند، مرخصی آنها لغو می‌شود.

وی با اشاره به رفتار خوب مأموران انتظامی با مردم در جریان انجام مأموریتهای مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: مردم، قدری به رفتارهای پلیسهای دیگر کشورها با مردمشان در جریان شیوع ویروس کرونا دقت و آن را با رفتارهای مؤدبانه و در حد شأن و فرهنگ ایرانی پلیس کشورمان مقایسه کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ما حتی گفتیم به راحتی خودروهای متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جریمه نکنند و تا حد امکان در ابتدا با تذکر اقدامات صورت گیرد، ما مردم فهیم و بزرگی داریم و لازم است که مردم برای ریشه‌کردن این ویروس کمک کنند.

رحیمی در تشریح کشفیات اقلام بهداشتی و پزشکی احتکارشده توسط پلیس تهران بزرگ نیز عنوان کرد: تاکنون بیش از 10 میلیون ماسک، بیش از 89 میلیون دستکش و مقادیری زیادی موادضدعفونی‌کننده احتکار شده کشف و تمام این اقلام تحویل وزارت بهداشت شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره شلوغی امروز معابر پایتخت نیز گفت: امروز بنابر اطلاعات، در برخی از نقاط از 30 تا 70 درصد شاهد افزایش تجمعات بودیم و این وضعیت خوب نیست.

وی تصریح کرد: امروز همکاران گله‌مند بودند و حجم واحدهای صنفی که مغازه‌های خود را باز کرده و رعایت نکردند بالا بود، فقط واحدهای تولیدکننده و واحدهای ارائه‌دهنده مایحتاج ضروری مردم باید فعال باشند و این ضوابط حداقل تا 20 ادامه دارد.