۰ نفر

ترافیک سنگین در محورهای تهران ـ کرج و تهران ـ‌ لواسان

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبر: 426413
ترافیک سنگین در محورهای تهران ـ کرج و تهران ـ‌ لواسان

مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد: با وجود کاهش تردد خودرو در جاده‌ها، در حال حاضر ترافیک در آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین و جاده تهران ـ لواسان سنگین گزارش شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  بر اساس اعلام روز یکشنبه این مرکز، در محورهای هراز، کندوان، فیروزکوه، منطقه یک آزادراه تهران ـ‌ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت در مسیر رفت و برگشت تردد روان و در محورهای اه تهران ـ کرج ـ قزوین محدوده چیتگر و نیز جاده تهران ـ لواسان محدوده سه‌راهی قوچک ترافیک سنگین است.

 افزایش ۱.۷ درصدی ترددها

رصد تردد خودرو در جاده‌ها از طریق ۲ هزار و ۳۱۸ دستگاه ترددشمار ثبت می شود، کل  تردد ثبت شده در جاده‌ها نسبت به روز قبل ۱.۷ درصد افزایش نشان می دهد که در همین مدت، سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها کاهش یافته و به ۷.۵ درصد رسیده است. بیشترین تردد نیز بین ساعت های ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعت های ۴ تا ۵ صبح ثبت شد.

 کاهش تردد در آزادراه کرج ـ قزوین و کرج ـ تهران

بر اساس این گزارش؛ آزادراه کرج ـ‌ قزوین در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد را داشته اما تردد در این آزاد راه، نسبت به مدت مشابه روز قبل کاهش نشان می دهد. آزادراه‌های کرج ـ تهران و قزوین ـ کرج نیز جزو پرترددترین جاده‌های کشور گزارش شدند.

 ممنوعیت تردد محموله‌های ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی

مرکز مدیریت راه‌ها همچنین اعلام کرد: هم اکنون به دلیل کاهش تردد در جاده‌ها محدودیت ترافیکی نوروزی اعمال نمی‌شود.

البته تردد محموله‌های ترافیکی دارای مجوز تا ساعت ۷ روز ۵ فروردین و از ساعت  ۷ روز ۷ فروردین تا ساعت ۷ روز ۹ فروردین و نیز از ساعت ۷ روز ۱۱ فروردین تا ساعت ۷ روز ۱۶ فروردین ممنوع است.

انسداد ۲۳ جاده به دلیل نبود ایمنی

مرکز مدیریت راه‌ها از مسدود بودن ۲۳ جاده به دلیل نبود ایمنی خبر داد و اعلام کرد: این مسدود بودن محورهایی مانند منطقه ۴ آزادراه تهران ـ شمال، جاده تلو در استان تهران محور ثلاث ـ سرپل ذهاب جاده پل زال ـ اندیمشک محور پونل ـ خلخال، جاده شمشک ـ دیزین و محور سی‌سخت ـ پادنا را شامل می شود.

برف و باران در جاده‌های ۲۸ استان

 بر اساس ثبت دوربین‌های نظارت تصویری، هم اکنون در محور کندوان شاهد بارش برف و باران و در محور فیروزکوه شاهد بارش برف هستیم و مداخلات جوی خاصی را در محورهای هراز، آزادراه قزوین ـ رشت و منطقه یک آزادراه تهران ـ مشاهده نمی شود.

در محورهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، گلستان و گیلان بارش باران و در جاده  استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، قزوین، فارس و مازندران شاهد بارش برف و باران هستیم.

این مرکز یادآور شد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در مبادی ورودی و خروجی شهرها، پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها مسافر از نظر بیماری معاینه می‌شود و در صورت وجود علائم بیماری از سفر مسافران جلوگیری خواهد شد.