۰ نفر

وزیر بهداشت؛

تجربه موفق ایران در مقابله با کرونا ثبت جهانی خواهد شد

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 426103
تجربه موفق ایران در مقابله با کرونا ثبت جهانی خواهد شد

وزیر بهداشت گفت: به زودی تجربیات ارزشمندمان را در قالب یک مقاله ارزشمند با موضوع مقابله با ویروس کرونا به دنیا عرضه خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس با روسای بیمارستانهای درگیر با ویروس کرونا گفت: دست همه کادر درمانی را در سراسر کشور می بوسم و امیدوارم خدا به همه شما تندرستی بدهد.

وی افزود: ما نه ویروس کرونا را می شناختیم و این هم فقط مختص ما نبود بلکه هیچ جایی از دنیا از رفتار ویروس با خبر نبودند و هیچ پروتکل درمانی برای آن در نظر گرفته نشده بود و هیچ واکسنی هم نداشت.

نمکی گفت: من به عنوان یک همکار ایمونولوژیست شما عزیزان می گویم که روز اولی که خبر پخش این ویروس در کشور چین به گوش رسید همکارانم را دور هم جمع کردم و گفتم این ویروس اگر به کشور ما برسد همان کاری را خواهد کرد که در ووهان چین کرده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به همکارانم در آن جلسه گفتم که اگر این ویروس به کشورم رسید باید فکر کنیم ویروسی است با رفتارهای تهاجمی و با پروتکل هایی که ناشناخته بود البته در اوایل کار یک سری ناهماهنگی‌هایی هم وجود داشت.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع هم این بود که ویروس را به خوبی نمی شناختیم و هر کسی با مشاهدات خودش و پروتکل های جدید خودش می خواست با آن برخورد کند.

نمکی گفت: امروز یک تیم مشخص دارد پروتکل های مشخص و واحدی را تبیین می کند و پروتکل های انجام شده در بیمارستانهای مسیح و گیلان و قم و جاهای دیگر را جمع و جور می کنیم و به جنبه های مختلف ویروس توجه کرده ایم.

وزیر بهداشت افزود: حتی درمان هایی که در دنیا در حال بررسی است را گرفته ایم و در حال تجربه هستیم و به طور قطع به زودی یک سری اطلاعات جدید را به دنیا ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک فایل بسیار ارزشمند علمی قابل ارائه به همه دنیا را که نتیجه تلاش شما پزشکان عزیز در کل ایران است را به دنیا ارائه خواهیم کرد.